نیمی از طلاق ها در 5 سال ابتدایی زندگی رخ می دهد

مدیر کل دفتر تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: آموزش و مشاوره ازدواج دو مقوله متفاوت از هم هستند که هر دو برای جوانان در حال ازدواج ضرورت دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر ناصر صبحی در یک برنامه رادیویی افزود: تحقیقات داخلی و خارجی به وضوح نشان می‌دهد هرچه جوانان موقع انتخاب و در مراحل مختلف تشکیل خانواده از آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم برخوردار شوند میزان خطر و ریسک پذیری آنان کاهش می‌یابد و احتمال تحکیم و تعالی خانواده افزایش می‌یابد.

وی در ادامه گفت: نسبت به ورود به زندگی خصوصی افراد باید تجدید نظر کنیم و احترام و حرمت انسان‌ها را نگه داریم و به جای اجبار بحث الزام یا ضرورت را مطرح کنیم.

صبحی افزود: بیشتر جوانان معتقد نیستند که  برای مهمترین تصمیم زندگیشان(ازدواج) مشاوره‌ها، آموزش‌ها یا ملزومات کافی را در نظر بگیرند و تغییر این طرز فکر مستلزم فرهنگ‌سازی است.

وی با ارائه آمار طلاق در سال‌های اولیه زندگی گفت: شواهد آماری نشان می دهد نزدیک ۱۵ درصد از طلاق‌ها در یک‌سال اول زندگی مشترک رخ می دهد و حدود ۵۵ درصد از جدایی‌ها مربوط به  ۵ سال اول زندگی مشترک است. در واقع اگر جوانان آمادگی‌های لازم را برای زندگی مشترک کسب نکنند پس از ازدواج دچار مشکل می‌شوند.

دکتر احسان قیصری مشاور خانواده نیز با بیان اینکه ضرورت بحث مشاوره ازدواج امری قابل توجه است، گفت: سبک و شیوه زندگی و تعریف زندگی در عصر حاضر از ۵۰ سال گذشته به قبل، خیلی تغییر کرده است. ارتباطات و تکنولوژی بر همه ارکان زندگی تاثیرگذار است و طبیعتا سبک زندگی عوض شده است.

وی به بیان ویژگی های یک مشاور پرداخت و اظهارکرد: ما کسی را مشاور می دانیم که با تمام سبک های جدید زندگی و روش‌های صحیح زندگی آشنایی کامل داشته باشد. مشاور می‌تواند به جوانان کمک کند که زندگی مشترک خوبی داشته باشد.

قیصری در پایان با انتقاد از اینکه فرهنگسازی ضعیفی در کشور داریم، تصریح کرد: ما باید الگوها و مصداق های خوب و جذاب زندگی مشترک را در قالب فیلم‌ها و برنامه های تلویزیونی به جوانان بشناسانیم تا جوان ما ببیند زوجین با وجود برخی مشکلات، زندگی مشترک خوبی دارند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید