به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست شورای عالی ورزش استان لرستان در سالن جلسات استانداری با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته ای برای تعیین هزینه های هیات های ورزشی استان لرستان ظرف مدت یک ماه افزود: مدیران دستگاه های اجرایی استان لرستان چنانچه نیازمند اخذ مجوز برای تحت پوشش قرار دادن ٤٢ هیات ورزشی استان از وزارتخانه مربوطه هستند می توانند از طریق استانداری اقدام کنند.
وی اظهار کرد: 23 میلیارد ریال اعتبار برای حضور پررنگ ورزشکاران لرستان در بازی های آسیایی ٢٠١٨ و المپیک ٢٠٢٠ نیاز است که ٥٠درصد این اعتبار از طریق منابع استانی و ٥٠ درصد دیگر از طریق منابع ملی و منابع داخلی وزارت ورزش و جوانان تامین می شود.
استاندار لرستان خواستار ایجاد مجمع خیرین استان برای کمک به ورزش شد و افزود: زمین رایگان به خیرانی که احداث اماکن ورزشی در استان لرستان را تقبل می کنند، واگذار می شود.
بازوند با بیان اینکه شهرداری ها مکلف به صدور پروانه ساخت و عوارض رایگان از ابتدای سال ٩٦ برای ساخت اماکن ورزشی خیرساز هستند، گفت: یک حامی مالی برای تامین هزینه تیم فوتبال خیبر خرم آباد در سال ٩٦ قول مساعد داده است.
وی افزود: به رغم مشکلات و کمبودها در استان لرستان، موظف به برطرف کردن مشکلات خیبر هستیم.
استاندار لرستان اظهار کرد: مشکل ورزشکاران استان لرستان باید توسط مدیران اجرایی استان برطرف شود چراکه بخش خصوصی فعالی حامی ورزش استان نیست.
وی افزود: سرانه ورزشی در لرستان در سال ٩٥، ٥٥ سانتی متر است که برای افزایش یک سانت از این سرانه نیازمند ١١٠ میلیارد ریال اعتبار هستیم.
٣٢١٠/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.