به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا شامگاه دوشنبه در این آئین در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: نشست های مشترک ادبی برای تعامل شعرا، تعالی شعر و ادب و غنای فرهنگی شهرستان های مختلف مفید است.
ابوطالب جوان افزود: دولت تدبیر و امید به اعتلای فرهنگ و هنر توجه ویژه ای دارد و یکی از برنامه های مهمی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا دنبال می کند، برگزاری نشست های ادبی با شاعران انجمن های مختلف گیلان و سایر استان هاست.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آستار دارای استعدادهای زیادی در حوزه شعر است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی، وحدت ملی، اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس و ارزش ها و آرمان های انقلابی از موضوع های شعری شاعران متعهد آستاراست و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها بها می دهد.
هوشنگ مجرب مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا نیز در این آئین گفت: شعر آستارا به خاطر وجود شاعران برجسته ای نظیر زنده یاد بیژن کلکی، منصور بنی مجیدی و اکبر اکسیر از قوام و شهرت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به فعالیت های چشمگیر انجمن شعر و ادب استاد شهریار آستارا، افزود: ارتباط با شاعران انجمن های مختلف و آشنایی با سروده ها و سبک شعرهای آنها تاثیر به سزایی در روند رو به رشد کاروان شعر آستارا دارد.
وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه عروض و قافیه و روایت گلستان سعدی از فعالیت های جانبی انجمن شعر آستاراست که با حضور چهره های فرهنگی و هنری برگزار می شود.
استاد اکبر اکسیر پدر شعر فرانوی ایران نیز در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره نیما یوشیج گفت: نیما از سال 1309 تا 1311 در مدرسه حکیم نظامی شهرستان آستارا به تدریس کتاب ادبیات فارسی پرداخت و فعالیت های ادبی او تاثیر بزرگی بر جریان فرهنگی آستارا گذاشت.
وی پیوند شعر شهرستان های مختلف گیلان با شعر آستارا را مفید و مبارک خواند و افزود: این حرکت های فرهنگی باید برای اعتلای شعر و ادبیات ایران ادامه یابد تا دریچه های جدیدی بر دنیای شاعران گشوده شود و دردها و مصائب انسان امروز در شعر بیان شود.
وی با اشاره به اینکه شاعر امروز باید فرزند زمانه خود باشد، افزود: ادبیات امروز ما به پرداختن به مسائل اجتماعی با رگه های لطیف شاعرانه احتیاج دارد.
شعرخوانی 18 نفر از شاعران گیلان و اجرای قطعات زنده موسیقی سنتی از دیگر بخش های این آئین بود.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و هفت انجمن هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان فعال است.
خبرنگار یوسف هدایتی** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.