قاسم خسروی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: شهردار آستارا همواره در راستای حمایت از فرهنگ کتابخوانی پیشقدم بوده و این تجلیل به سبب حمایت های مادی و معنوی او از کتابخوانان صورت گرفته است.
وی احداث کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) در باغ ملی آستارا را از خدمات شهرداری به این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: شهرداری آستارا همه ساله نیم درصد از کل درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه های عمومی آستارا واریز می کند.
خسروی با اشاره به اینکه نیم درصد درآمد شهرداری به صورت متناوب در طول سال اختصاص می یابد، افزود: تا پایان آذرماه 250 میلیون ریال از محل درآمد شهرداری آستارا به کتابخانه های عمومی این شهرستان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه این میزان از درآمد شهرداری از سال 84 به کتابخانه ها اختصاص می یابد، اضافه کرد: امسال شهرداری لوندویل نیز 30 میلیون ریال به عنوان نیم درصد درآمدهای خود به حساب انجمن کتابخانه علی ابن ابی طالب (ع) این شهر واریز کرده است.
به گفته خسروی بودجه های اختصاص یافته در پیشبرد برنامه های فرهنگی، هنری، عمرانی و امور جاری کتابخانه های شهرستان هزینه می شود.
چهار کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 مترمربع مساحت و دو هزار نفر عضو فعال دارد و در این کتابخانه ها 45هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان موجود است.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.