به گزارش ایرنا، حمید احدی روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی فردیس درسالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: در شهرستان فردیس برای هر 100 نفر هفت دهم متر مربع فضای کتابخانه ای وجود دارد.
وی اظهار داشت: باید تلاش شود تا این سرانه به استاندارد استانی برسد از سال 75 به بعد کتابخانه ای در فردیس ساخته نشده است.
وی افزود: سهم نیم درصد کتابخانه به حساب اداره کل کتابخانه های استان از سوی شهرداری کرج واریز می شود و اگر شهرداری فردیس مستقل شود نیم درصد درآمد شهرداری کرج به انجمن کتابخانه های این شهرستان واریز خواهد شد.
احدی افزود: در شهرک نازفردیس مکان فرهنگی وجود دارد که شهرک ساز آن را به هیات مدیره شهرک تحویل نمی دهد تا از آن به عنوان کتابخانه برای این شهرک استفاده شود در حال پیگیری و تحویل این مکان فرهنگی هستیم.
سرپرست فرمانداری فردیس گفت: مجمع خیرین کتابخانه ساز در حال شکل گیری است اگر مجوز این انجمن صادر شود می توانند با شماره حساب که در بانک ایجاد می کنند، افراد نیکوکار در امر ساخت کتابخانه کمک کنند.
احدای افزود: سه قطعه زمین برای احداث کتابخانه در شهرستان فردیس اختصاص یافته به محض تامین اعتبار عملیات احداث این کتابخانه ها آغاز می شود.
وی بابیان اینکه خیرین در ساخت کتابخانه در فردیس مشارکت کنند، افزود: با مشارکت خیرین در این عرصه بخشی از نیازهای این شهرستان به فضای کتابخانه مرتفع خواهد شد.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.