به گزارش ایرنا، شمس الله فلاح روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های شهرستان فردیس که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: این وظیفه مسئولان استانی درقبال زیرساخت های فرهنگی را دو چندان می کند، زیرا این استان با ظرفیت هایی که دارد می تواند جایگاه بهتری را از آن خود کند.
وی ادامه داد: استان البرز هشتمین استان کشور به لحاظ سرانه مطالعه کتاب است که این موضوع جای خوشحالی دارد.
فلاح با اشاره به اینکه شهرستان فردیس نیز از نظر زیرساخت فضای کتابخانه ها فقیر است، اظهار داشت: شهرستان فردیس انجمن خوبی دارد، باید مسئولان در این نشست ها همراهی کنند تا مطالعه مفید و کتاب و کتابخوانی ترویج داده شود.
فلاح گفت: این نشست مصوبات خوبی داشته که بعضی از این مصوبات در گذشته پیگیری نشده است. شهرستان فردیس با تراکم جمعیت بالا برای هر 100 نفر حداقل 2 متر فضای کتابخانه ای نیاز دارد که اکنون برای هر 100 نفر 70 سانت فضا دارد و زیرساخت در شهرستان فردیس خیلی ضعیف است.
وی افزود: نقشه زمین برای ساخت کتابخانه شهرک بعثت در اختیار شهرداری مشکین دشت قرار گرفته و 7 میلیارد ریال اعتبار از تملک دارایی های فرمانداری شهرستان فردیس به این امراختصاص داده شده تا عملیات ساخت کتابخانه در شهرک بعثت مشکین دشت به زودی آغاز شود.
فلاح افزود: همانطور که خیرین در ساخت مدارس به کمک آموزش وپرورش می آیند، می توانند در ساخت کتابخانه با اداره کل کتابخانه ها همکاری داشته باشند.
وی در خصوص اختصاص نیم درصد سهمیه کتابخانه های فردیس، گفت: شهرداری فردیس هنوز مستقل نشده و شهرداری کرج هم سهم نیم درصد را به حساب اداره کل استان واریز می کند و این اداره کل برای سه کتابخانه فردیس هزینه می کند.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.