حسین محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش غلظت آلاینده ها از روزگذشته تا کنون در این استان و پایداری هوا، افزود: از روز گذشته به دلیل پایداری هوا و افزایش دما با انباشت آلاینده ها در سطح استان روبرو هستیم.
وی با بیان اینکه شرایط کیفی هوا در روز گذشته اغلب ناسالم برای گروه های حساس بوده، اظهار داشت: این شرایط در روز شنبه به ناسالم برای تمام گروه ها و وضعیت هشدار رسیده است.
وی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان و پایداری هوا تا روز سه شنبه و افزایش غلظت آلاینده ها کمیته اضطرار آلودگی هوا عصر امروز در معاونت عمرانی استانداری برگزار می شود تا تهمیدات لازم برای جلوگیری از رسیدن به مرحله اضطرار اتخاذ شود.
محمدی افزود: این جلسه بر اساس آخرین آیین نامه کارگروه کاهش آلودگی هوا در شرایطی برگزار می شود که شاخص کیفی هوا بالاتر از وضعیت هشدار برود ولی ما این جلسه را برای جلوگیری از رسیدن به آن وضعیت برگزار می کنیم.
وی بیان داشت: در شرایط هشدار و نزدیک به اضطرار تکالیفی بر عهده تمام دستگاه ها است که این تکالیف به تمام ادارات تابعه بخشنامه شده تا با هرگونه منبع آلودگی هوا اعم از صنعتی، تولیدی، خدماتی و منابع متحرک برخورد شدید کنند که به همین منظور گشت های مستمر و شبانه روزی در تمام شهرستان ها اجرا می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: پلیس نیز از امروز طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده، فاقد معاینه فنی و دودزا آغاز کرده است.
وی به تمام مردم و هموطنان البرزی افزود:با توجه به تشدید بیماری های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی ،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.