به گزارش ایرنا مجتبی نوریان روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: فرآیند ارسال آثار به جشنواره مزبور از امروز آغاز شده و تا 26 دی ماه امسال ادامه دارد.
وی افزود: مراسم پایانی این جشنواره قبل از 15 بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: این جشنواره در 2 بخش اصلی و ویژه برگزار می شود و شرکت کنندگان می توانند حداکثر با سه اثر در هر رشته بخش اصلی و 2 اثر در بخش ویژه شرکت کنند.
نوریان گفت: آثار ارسالی به جشنواره باید مربوط به سال 94 تا 20 دی ماه امسال بوده و از طریق سایت جشنواره به آدرس khrz.pressfestival.ir ارسال گردد.
وی ادامه داد: رشته های بخش اصلی این جشنواره شامل مقاله، سرمقاله و یادداشت، عکس (خبری و غیر خبری)، خبر، گزارش (خبری و تحقیقی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی می باشد.
وی افزود: در بخش ویژه نیز هر شرکت کننده می تواند 2 موضوع پیرامون رویداد مشهد 2017 ارائه کند.
وی اظهار کرد: داوران این جشنواره، لیلا رستگار منتخب مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، علی هاشمی عضو خانه مطبوعات خراسان رضوی، جلال فیاضی منتخب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا بنی اسدی از برندگان بومی جشنواره های سراسری و بهروز محسنی از روزنامه نگاران پیشکسوت استان هستند.
نوریان برگزیدگان این مسابقه را در مجموع 27 نفر عنوان کرد و گفت: به نفر اول هر رشته علاوه بر لوح تقدیر و تندیس ویژه، یک سکه بهار آزادی، نفر دوم هر رشته لوح تقدیر و نیم سکه بهار آزادی و نفر سوم هر رشته لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی اهدا می شود.
وی افزود: خانه مطبوعات استان دارای 250 عضو خبرنگار، عکاس و گرافیست است که به صورت افتخاری و اصلی زیر پوشش هستند.
وی اظهار کرد: از این تعداد 170 نفر عضو اصلی هستند که زیر پوشش بیمه بوده و در مجمع عمومی خانه مطبوعات حق رای دارند.
وی ادامه داد: از آذر ماه سال 1393 تاکنون چهار دوره آموزشی با مباحث روزنامه نگاری توسط خانه مطبوعات این استان برگزار شده است.
وی برپایی دوره مقدماتی روزنامه نگاری با 60 ساعت آموزشی را یکی از دوره هایی عنوان کرد که به زودی توسط خانه مطبوعات خراسان رضوی برگزار می شود.
نوریان گفت: اعزام به اردوی های تفریحی، آموزشی و فرهنگی در تهران، نیشابور، فردوس، طبس، پالایشگاه خانگیران سرخس و نمایشگاه کتاب نیشابور از برنامه های رفاهی خانه مطبوعات خراسان رضوی در این مدت بوده است.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.