امام جمعه شهرستان بندرانزلی در این مراسم گفت : خداوند شهادت را نصیب بندگان برگزیده اش می کند و طبق معارف دینی انسان مومن در مسیر بازگشت در راه خدا و مبدا آفرینش است و در این مسیر گاه به فیض شهادت نائل می شود و با لباس افتخار شهادت در نزد خداوند متنعم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای اقتدار و تقویت توان نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: ایشان تاکید کرده اند که ایران باید قوی باشد و این اقتدار و قوت و قدرت؛   شهادت ها، خسارت ها و آسیب هایی را نیز به دنبال دارد.

وی خاطر نشان کرد: در راه تحقق و دستیابی به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحمل سختی ها و فقدان مجاهدان و رزمندگان آسان تر می شود و اگرچه این داغ هم برای نیروهای مسلح و هم برای خانواده های عزیز این شهدا بسیار سنگین است اما آنچه که این داغ را تسکین می دهد شهادت آنان در ایام ماه مبارک رمضان آن هم در راه بر افراشتن پرچم نظام اسلامی در دنیا است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه شهدای ناو کنارک به آرزویشان رسیده و دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرده اند، تصریح کرد: اکنون وظیفه ماست که در این مسیر عزم خود را تقویت کرده و در راستای اعتلای نظام اسلامی و بر افراشتن پرچم اسلام در همه گیتی تلاش کنیم.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه ماه رمضان و لیالی قدر بهترین فرصت برای هجرت انسان از خود است، گفت: در کشور ما همه نیروی های مسلح و بخش عظیمی از مردم در مسیر خدا و  بر افراشته شدن پرچم اسلام و نابودی کفر و ظلم گام بر می دارند و با وجود اینکه در ۴۱ سال از عمر انقلاب این مسیر را سپری کرده ایم اما روزهای بسیار مهمی پیش روی امت اسلام است.

تجلیل از مقام شهدا تجلیل از ایثار و فداکاری است

رییس عقیدتی سیاسی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: این مراسم به پاس قدردانی از رشادت های شهدای گلگون کفن ناو کنارک برگزار شده است، شهدایی که جان خود را بر کف گرفته و رفتند تا ما راه آنها را ادامه داده و بایستیم.

حجت الاسلام جعفر صمدی افزود : این شهادت و غم از دست دادن این عزیزان تمام خانواده نیروی دریایی و از همه مهمتر ملت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی را اندوهگین و داغدار کرد.

رییس عقیدتی سیاسی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه تجلیل از مقام شهادت تجلیل از ایثار و دلهای نورانی است، اظهار کرد: شهادت این سفید جامگان بخاطر ایمان به خدا و عشق به وطن در عرصه سربازی ولایت و حفاظت از مرزهای آبی کشور بوده است.

حجت الاسلام صمدی خاطر نشان کرد: سایر همرزمان باید بدانند این جانفشانی ها درس بزرگی برای همه ماست.

وی افزود: سفیدجامگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید بیش از پیش راه شهدا را با قدرت و اراده قوی تر ادامه داده و در همه عرصه ها برای سر افرازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تلاش کنند.

۲۱ اردیبهشت ماه شناور پشتیبانی سبک کنارک حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی در این حادثه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.