امیر دریادار دوم جعفر سعیدی در سخنرانی پیش خطبه نماز جمعه همدان با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از مرزهای کشور افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یک هزار و  ۵۰۰ عملیات دریایی با ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفت کش توانست حدود ۳۰۰ میلیون تن‌ کالای مورد نیاز مردم را وارد کشور کند.

وی ادامه داد: نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به رغم تحریم های ظالمانه در مقابل تهدیدها ایستادگی و آن ها را به فرصت تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بصیرت و آگاهی در خط ولایت باقی مانده است، عنوان کرد: با تبیین مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای تدابیر و راهبردهای ارزشمند فرماندهی کل قوا موجب افزایش اقتدار و توان دفاعی کشور شده است.

وی به معرفی دستاوردهای علمی نیروی دریایی به کشورهای دوست و دشمن اشاره و بیان کرد: در سال ۱۳۹۰ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عضویت اجلاس بین المللی کشورهای حاشیه اقیانوس هند درآمد.

سعیدی اضافه کرد: در طول ۴۰ سال فعالیت، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته است با تلاش و مجاهدت در خدمت آرمان های جمهوری اسلامی ایران بوده و با تامین امنیت و حفاظت از کشور تاثیر مثبتی بر مولفه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی بگذارد و در این مسیر امنیت مطلوب را برای جامعه به ارمغان آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.