به گزارش ایرنا دریادار دوم مجتبی محمدی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: ناوشکن جمهوری اسلامی سهند خواهر ناوشکن جماران محسوب می شود که با توجه به پیشرفت فناوری دارای سیستمی پیچیده تر و به روزتر است.
وی در خصوص زیردریایی های آماده شده برای پیوستن به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم بیان داشت: زیردریایی 'غدیر 942' تعمیرات اساسی و بازسازی کامل شده و زیر دریایی' غدیر 955' چهاردهمین فروندی است که ساخته شده و به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه می شود.

** حمایت از افزون بر 4 هزار کشتی در برابر دزدان دریایی
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بندرعباس اظهار داشت: از سال 86 که دزدی های دریایی آغاز شده تا کنون 4 هزار فروند شناور حمایت و افزون بر 250 عملیات مسلحانه دفع تعرض دزدان دریایی به شناورهای ایرانی انجام شده است.
امیر دریا دار دوم محمدی ادامه داد: از آن سال تا کنون 58 ناوگروه به ماموریت آب های آزاد و دور دست اعزام شده اند که هم اکنون ناوگروه 58 در خلیج عدن مشغول گشت زنی است.
وی ادامه داد: سازمان بین المللی دریانوردی به پاس حضور داوطلبانه و مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با پدیده دزدی دریایی در خلیج عدن و باب المندب، چهار مرحله لوح تقدیر بین المللی برای فرماندهان ناوگروه های اعزامی کشورمان فرستاده است.
وی بیان کرد: حدود 32 شناور کشورهای دیگر هم از تعرض دزدان دریایی حمایت شده و 2 مرحله عملیات آزاد سازی کشتی از دست دزدان دریایی انجام شده است.
امیر دریا دار دوم محمدی بیان داشت: این تامین امنیت باعث شده آمار دزدی دریایی در سه سال گذشته صفر باشد و تعرض دزدان دریایی به شناورهای ایرانی با حضور تیم های اسکورت دفع شده است.
وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بر روی هر شناور کشور که بخواهد از منطقه خطر و مورد تهدید دزدان دریایی عبور کند نیرو مستقر می کند.
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بندرعباس یاد آور شد: 'ناوچه پیکان' هفت آذر سال 59 با انجام 'عملیات مروارید' سرنوشت جنگ دریایی را مشخص کرد و برای پاس رشادت ها و پایمردی های نیروی دریایی ارتش در آن عملیات، این روز به نام ' نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی' نام گذاری شده است.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.