امروز (یکشنبه- ۱۵ دی) یک شهر به احترام سردار دل ها خبردار ایستاده بود، همه آمده بودند، از پیروجوان گرفته تا زن و مرد، از کارمند و کاسب گرفته تا بازاری و نظامی و شیعه و سنی امروز همه آمده بودند برای احترام به کسی که او را از صمیم قلب دوست داشتند.

امروز همه بودند، مردمی که نمی خواستند از صف قدرشناسی عقب بمانند، مردمی که سیاهپوش و غمگینانه به تصاویر برافراشته شده سردارشان می نگریستند، شاید هنوز خیلی هایشان نبود حاج قاسم را باور نکرده بودند که این‌گونه بهت زده به تصاویرش می نگریستند.

ساعت شروع مراسم ۱۰ صبح اعلام شده بود اما خیابان منتهی به مسجد جامع از ساعتی قبل مملو از هزاران هزار زن و مردی بود که خود را پیاده و سواره به محل برپایی محل عزاداری می رساندند، داخل مسجد و شبستان آن هم شاید از نیم ساعت پیش از آغاز رسمی مراسم جای سوزن انداختن هم نبود.

عزاداران تنها از شهر کرمانشاه نبودند، خیلی ها از شهرهای اطراف خود را به مرکز استان رسانده بودند تا در عزای علمدار رهبر معظم انقلاب حضور داشته باشند و آن ها نیز دین کوچکی را ادا کرده باشند.

ده ها نفر از اهالی بخش فیروزآباد با همان لباس های محلی خود، با ساز و چمر به مراسم آمده بودند، عده ای دیگر نیز از مناطق اورامان نشین خود را به مراسم رسانده بودند و در سوگ سردار سرافراز اشک ماتم می ریختند.

در میان مردم افراد مسنی هم به چشم می خوردند که به زور عصا و ویلچر حرکت می کردند، مادرانی که نوزادان خود را در آغوش کشیده و پدرانی که آمده بودند تا حق پدر معنوی خود را ادا کنند.

دسته جات عزاداری یکی پس از دیگری به خیل جمعیت داخل خیابان می پیوست، مداحان نوحه خوانی می کردند و مردم سوگوار چه غمگینانه بر سینه و سر می زدند و نام حاج قاسم را صدا می کردند.

شاید در میان همه شعارهای سرداده شده، ندای «ای اهل حرم میروعلمدار نیامد» دل ها را بیشتر از همه محزون می کرد، صدای مردم عزادار که به این جمله بلند می شد به راحتی می توانستی اشک های مردمی را ببینی که حاج قاسم را علمدار ولایت و رهبر معظم انقلاب می دانستند.

آری علمدار رشید انقلاب در طلب حفظ امنیت یک ملت، به سرزمینی دیگر سفر کرده بود اما دیگر بازنگشت تا مردمان قدرشناس این سرزمین در انتظار پیکر صدپاره سردار سرافراز خود باشند.

امروز یک شهر به احترام حافظ امنیت خود خبردار ایستاده بود، یک شهر دست به سینه داشت و چشم های ملتی اشکبار و گریان از سوگ علمدار انقلابشان.

مردم قدرشناس کرمانشاه امروز به پاس سال ها مجاهدت سردار سرافراز جهان اسلام در اجتماعی عظیم خیابان های ماتم زده این شهر را می پیمودند و نام حاج قاسم سلیمانی را صدا می زدند.

مردم انقلابی و وفادار کرمانشاه همچنین از مقابل مسجد جامع تا میدان آزادی راهپیمایی گسترده ای را برگزار و جنایات آمریکا، رژیم صهونیستی و دیگر سردمداران استکبار را محکوم کردند.

شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود» و «آمریکا - اسرائیل عدوالله» در آسمان غمبار کرمانشاه طنین انداز شد.

مردم ولایی این شهر همچنین با سردادن شعارهای «ای راهبر آزاده آماده ایم آماده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «وای اگر رهبر حکم جهادم دهد» بار دیگر با آرمان های انقلاب و ولایت تجدید عهد و میثاق کردند.

تداوم راه حاج قاسم به نابودی آمریکا و صهونیست ختم می شود

جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: تداوم راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بدون هیچ شک و تردیدی به نابودی آمریکا، صهونیست ها و وهابیت ختم می شود.

سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی که به عنوان سخنران ویژه در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سخن می گفت، افزود: وعده انتقام سخت از دشمنان قطعی است و هیچ شک و تردیدی نباید در آن داشت.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی به فضل الهی آنچنان انتقامی از دشمنان گرفته و درسی به آنها خواهد داد که عبرتی باشد برای همه معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی و آنهایی که سودای شرارت را در ذهن می پرورانند.

سردار عراقی با بیان اینکه خون مطهر حاج قاسم سلیمانی دامن دشمنان انقلاب و نظام را خواهد گرفت، یادآور شد: همرزمان وی راه پرافتخار ایشان را با همه توان ادامه داده و پرچم مقاومت هرگز بر زمین نمی ماند.

این مقام عالیرتبه نظامی همچنین با اشاره به برخی ویژگی های سپهبد سلیمانی تصریح کرد: خستگی برای ایشان معنا نداشت و در واقع می توان گفت که خستگی را خسته کرده بود و به هر چه که اراده می کرد می رسید.

وی گفت: قدرت فرماندهی راهبردی سپهید سلیمانی به گونه ای بود که در جبهه های نبرد همه معادلات و برنامه های دشمن را به هم ریخت و نتیجه نیز آن شد که دشمنان هر بار مایوستر از قبل صحنه نبرد را خالی می کردند.

سردار عراقی در پایان از حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره ای بین المللی یاد کرد که در صحنه های مختلف رشادت های زیادی از خود نشان داد و به دشمنان اجازه نداد به هیچ کدام از اهداف و برنامه های خود دست پیدا کنند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.