ماموستا سید عارف عنایتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت شهادت سردار رشید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بدست تروریست دولتی آمریکا اظهار داشت: سردار سلیمانی تمام سال‌های عمر خود را خالصانه به اسلام و نظام خدمت کرد بویژه در دوران دفاع مقدس به عنوان فرماندهی جوان، در شکست توطئه های دشمن نقش برجسته‌ای داشت.

وی با بیان اینکه این سردار رشید اسلام در دوران‌های مختلف بازوی توانمند رهبری به شمار می‌رفت، افزود: امنیت و آسایش امروز ایران و اینکه دست داعش و گروه‌های تکفیری و مزدوران از سر این نظام و انقلاب کوتاه شد، مدیون فداکاری و از خودگذشتگی سردار سلیمانی‌ها است.

این روحانی اهل سنت یادآور شد: در قاموس اسلام شهادت آرزویی بزرگ و بالاترین مدال و درجه افتخار است و هر کسی لیاقت رسیدن به این جایگاه را ندارد و این افتخار نصیب افراد اهل دین، تقوا و معرفت می‌شود و سردار سلیمانی پس از سال‌ها دفاع از نظام و انقلاب به آرزوی دیرینه خود رسید.
وی تاکید کرد: این شهید والامقام به سردار دل‌ها معروف بود و محبوبیتش تنها به ایران محدود نمی‌شد بلکه با شنیدن خبر شهادت این مرد بزرگ مردم آزادیخواه جهان و منطقه در سوگ او اشک ریختند و عزادار شدند.

این روحانی اهل سنت ابراز امیدواری کرد، شهادت سردار سلیمانی برخی از مسوولان خفته را بیدار کند و بدانند که مردم ایران علی‌رغم مشکلات و فشارهای اقتصادی،  دلشان همچنان برای سلیمانی‌ها می‌تپد پس با قدرت انتقام سختی از دشمنان بگیرند.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان،    جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.