به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری بعد از ظهر امروز شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی رودسر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون پنج هزار ماسک N-۹۵ و ۳۵ هزار عدد دستکش و ۳۵ هزار ماسک معمولی به بیمارستان و حوزه بهداشت رودسر اختصاص داده است.

وی با اشاره به مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد رفع نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان گیلان خواهیم بود.

سالاری ادامه داد: در سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیمارستان رودسر اختصاص داده شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و نماینده رودسر و املش برای دستگاه سی. تی. اسکن به بیمارستان رودسر اختصاص یافت که بیش از چهار میلیارد تومان از منابع وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با بحران کرونا، نیاز به دستگاه اکسیژن در بیمارستان‌ها زیاد شد و در همین راستا زیرساخت برای نصب اکسیژن ساز تهیه و ساخته شده که بیش از ۱۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

سالاری با اشاره به هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی برای دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان رودسر، افزود: این دستگاه در آینده نزدیک نصب و راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۹ هزار بیمار با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند، گفت: ۸۵ درصد این بیمارات بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

سالاری به پروژه نیمه تمام کلینیک رودسر اشاره و اظهار کرد: مقرر شده بود این پروژه ۱۸ ماهه به اتمام برسد، اما امروز بعد از گذشت پنج سال هنوز نیمه تمام است که امیدواریم تا پایان دولت نیز این پروژه به اتمام برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.