حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد: عوامل پلیس راه، نیروی انتظامی، سپاه، مرزبانی و هلال احمر از هفتم فروردین ماه فقط به خودروهای پلاک بومی و کامیون های مواد غذایی و سوخت، اجازه ورود به شهرستان آستارا داده اند.

وی ادامه داد: درصد بالایی از مردم با خود مراقبتی و ماندن در خانه، مانع گسترش ویروس شدند و شمار بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان رو به کاهش و ۴۰ تخت بخش قرنطینه بیمارستان خالی است.

وی بیان کرد: ۱۰۰ درصد مردم آستارا در بیماریابی کرونا غربالگری شدند و به علت کاهش ترددها، مصرف بنزین در فروردین ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش یافته است.

فرماندار آستارا گفت: دستگاه های اجرایی به وظایف خود در مقابله با کرونا به خوبی عمل کردند و تولید آب ژاول یا ماده ضدعفونی در شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا نمونه بارز عمل به شعار سال است و دانشگاه ها تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و روانی کرونا را بررسی کنند.

رستم زاد بیان کرد: تا بیستم فروردین ماه واحدهای صنفی غیرضرور تعطیل و اجرای فاصله گذاری اجتماعی دایر خواهد بود و آموزش و پرورش، مدارس را قبل از بازگشایی ضذعفونی کند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.