شهلا قاضی پور روز پنجشنبه در بازدید از کارگاه های آستارا اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کارگر در ۲۰۰ کارگاه این شهرستان مشغول کار هستند و اعمال بیمه بیکاری طبق ماده ۱۵ قانون کار الزامی است و کارگران در سامانه بیمه بیکاری، علت بیکاری را حوادث غیرمترقبه اعلام کنند.

وی بیان کرد: ساعات کار گارگران با نظر کارفرمایان کاهش می یابد و کارگرانی که به طور غیرارادی بیکار شده اند، نگران حقوق نباشند و بیمه آنها پیگیری شده و نیازی به مراجعه حضوری به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حضور و غیاب کارگران در واحدهای تولیدی تا پایان فروردین ماه به حالت تعلیق درآمده است و کارگاه ها به تولید اقلام بهداشتی اقدام کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و بیشتر کارگران این شهرستان در ۲۰ واحد شهرک صنعتی آن فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.