علی اصغر آزاد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مناطق حفاظت شده پناهگاههای حیات وحش این شهرستان میزبان زمستان گذرانی ۲۰ هزار پرنده مهاجر بود که اکنون با مساعدت هوا ، بازگشت پرندگان مهاجر میهمان این پناهگاه ها به زیستگاه های اصلی خود در عرض های شمالی کره زمین آغاز شده است.
وی در ادامه با اشاره به این که امنیت و حفاظت بالا و تنوع غذایی از مهمترین دلایل مهاجرت پرندگان به این مناطق است خاطرنشان کرد:باران و فراوانی آب بندان های طبیعی و منابع غذایی، بخش مهمی از کریدورهای مهاجرت پرندگان را تشکیل می دهد.
وی افزود: پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل انواع مرغابی سانان، اردک ها، گنجشک سانان، انواع حواصیل، چنگرها، اگرت، باکلان، خروس کولی، گیلار، تنجه ، پرستوها، کاکایی ها وپلیکان فلامینگو و غازها هستند .
رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا اظهار داشت: تالاب بین المللی انزلی بویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان مهاجرت پرندگان را به خود اختصاص می دهند.
به گزارش ایرنا،نیروهای پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت ۳۶۰ هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم و بخش جنوبی پناهگاه حیات وحش سرخانکل واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند. 
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴ کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده که بخش وسیعی از مناطق چهارگانه سازمان ،در تالاب انزلی در حوزه شهرستان صومعه سرا قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.