فرهاد دلق پوش جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا و احساس نیاز استان و کشور به محصولات بهداشتی برای مقابله با این بیماری مدیران پرتلاش واحدهای صنعتی پای کار آمدند و با تغییر در خطوط تولید ۱۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی و نیز هشت شرکت در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی برای تامین اقلام بهداشتی استان همه توان خود را به کار بستند.

وی تصریح کرد: در این راستا با تمام ظرفیت و تولید این حجم اقلام بهداشتی توانستند بخش عمده نیاز استان را در این رابطه تامین کنند که این عزم و همراهی آنان ستودنی و قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه تعامل مدیران واحدهای صنفی و صنعتی در شرایط بحرانی شیوع کرونا تاکنون بسیار ارزنده بوده است، عنوان کرد : قبل از این بحران فقط دو واحد صنعتی در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک در گیلان فعال بود ولی بلافاصله پس از شیوع این ویروس با توجه به نیاز و شرایط ایجاد شده با تغییر در خطوط تولید تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان،  این تعداد افزایش یافت.

اهدای بیش از ۸۵۷هزار ماسک به دانشگاه علوم پزشکی

دلق پوش در ادامه از اهدای ۸۵۷ هزار و ۸۰۰ ماسک n۹۵ و سه لایه و سایر اقلام بهداشتی در دو مرحله به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: با پیگیری و مطالبه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان این تعداد ماسک جهت استفاده کادر درمانی و مراکز بیمارستانی برای پیشگیری از کرونا به صورت رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق منابع داخلی اقدام به خرید تعدادی ماسک و اقلام بهداشتی برای استان های درگیر ویروس ازجمله گیلان کرده بود که ما توانستیم این اقلام اختصاصی را جذب و به دانشگاه علوم پزشکی اهداء نماییم.

وی با قدردانی از مدیران این واحدها، از اهدای اقلام بهداشتی دیگر در این روزها توسط واحدهای صنعتی بزرگ به بیمارستانهای گیلان اشاره و بیان کرد: اغلب صاحبان صنایع و صنوف در این شرایط با جامعه و نیز کادر درمانی همراه و همگام شدند و برخی با اهدای بیش از ۱۵۰ گان و اقلام پزشکی و محصولات ضدعفونی کننده وارد عرصه خدمت رسانی به مردم شدند.

 دلق پوش به کمک های سازمان یافته و خودجوش واحدهای تولیدی نیز اشاره و تصریح کرد: از زمان شروع کرونا با هماهنگی روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها و مشارکت اتاق های اصناف اقدام به توزیع رایگان بیش از ۳۲ هزار انواع ماسک و اسپری و مواد ضدعفونی کننده در بین مردم و مراکز درمانی شده است.

وی افزود: هریک از این واحدها به نحوی با مشارکت خویش سعی در کاهش شیوع و سرایت این بیماری  نموده اند که امیدواریم هرچه زودتر با همدلی همگانی این ویروس هرچه زودتر از این مرز و بوم ریشه کن شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.