«محمد امامی امین» امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر امروز شاهد کشفیات انواع اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضد عفونی در سطح استان هستیم، به علت ثبت نشدن موجودی و فعالیت انبارهای استان در روزهای گذشته است.

وی تصریح کرد: بارها در ستاد تنظیم بازار بر لزوم ثبت ورودی، خروجی و موجودی انبارهای استان در سامانه انبارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده ایم.

معاون استاندار تهران یادآورشد: ثبت ورودی، خروجی و موجودی انبارها در این سامانه از احتکار و قاچاق کالا جلوگیری می کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اجرای آن را با جدیت در همه استان ها به ویژه استان تهران پیگیری کند.

امامی امین اظهارداشت: قاعده کار در نظام توزیع مناسب، ثبت اطلاعات تمامی انبارهای موجود در یک استان است و اینکه همه انبارداران موظف باشند بر اساس برنامه ای موجودی، ورودی و خروجی انبار خود را اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: در صورتی که خواهان کنترل قیمت و نظارت مستمر بر روند تامین کالا در بازار هستیم، چاره ای غیر از نظارت مداوم بر انبارها، ورودی و خروجی آنها نداریم.

وی فعال و الزامی کردن استفاده از سامانه ثبت اطلاعات انبارها را از وظایف حوزه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که این بخش کار خود را به درستی انجام دهد، می توان اطلاعات موجودی تمامی انبارها در سطح کشور را به دست آورد و از میزان ورودی و خروجی آنها مطلع بود.

امامی امین، مساله دیگر مورد نیاز در کنار راه اندازی این سامانه را نظارت مستمر بر صحت ادعای انبارداران برشمرد و گفت: در صورتی که این نظارت مستمر نباشد، انبارداران می توانند اطلاعات غیر واقعی را ثبت کنند و به این صورت، موجودی انبار آنان متفاوت از کالاها یا میزان اقلام اعلام شده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: در صورت نبود این نظارت مستمر در کنار سامانه ثبت اطلاعات انبارها باز هم با مخاطره احجتکار و قاچاق کالا مواجه خواهیم بود.

وی یادآور شد: طی روزهای گذشته هر نوع کالا و اقلام بهداشتی که تعزیرات حکومتی در گشت های خود کشف کرده است را در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم تا نسبت به توزیع مناسب و امن آنها اقدام کند.

به دنبال شیوع بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن امسال در کشور، مساله کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی مطرح شده است و  گشت های مشترک پلیس، تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در ماموریت های مختلف به میلیون ها مورد از این اقلام که احتکار شده بود، دست یافته اند.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تا روز ۱۲ اسفند تعداد کل مبتلایان قطعی به این ویروس در کشور به یک هزار و ۵۰۱ نفر و فوتی‌ها به ۶۶ نفر رسیده و ۲۹۱ نفر نیز بهبود یافته اند.

مسئولان وزارت بهداشت استفاده از اقلام بهداشتی از جمله مواد ضد عفونی کننده و دستکش و شستشوی مداوم دست ها و خودداری مردم از خروج از منزل را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از شیوع این ویروس مرگبار می دانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.