حسن رستم زاد روز دوشنبه اظهار کرد: با راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آستارا، تصویربرداری از بیماران، نیازمند اعزام به شهرستان های دیگر نخواهد بود.

وی بیان کرد: ظرف حدود یک ماه خیران بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بیمارستان کمک کرده اند اما به دستگاه های اکسیژن ساز، پمپ سرم، ساکشن و تنفس مصنوعی نیاز است.

وی ادامه داد: کمک های خیران به بیمارستان شهرستان آستارا در طول تاریخ بی سابقه است و حتی ایرانیان مقیم کشورهای خارجی نیز کمک کرده اند.

فرماندار آستارا گفت: تلاش پزشکان، پرستاران و بهورزان قابل تقدیر است و دولت و نظام برای مقابله با بیماری کرونا یکدل شده اند و مردم با خانه نشینی، خودمراقبتی کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۷۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.