نظام عباسی روز سه شنبه اظهار کرد: دستگاه های تنفس مصنوعی حدود سه میلیارد ریال ارزش دارند و برای درمان بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا استفاده خواهند شد.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز خیران آستارا ۱۰ تخت، یک دستگاه یو پی اس یا منبع تغذیه الکترونیکی سی تی اسکن، پنج عدد پمپ سرم، چهار دستگاه ساکشن یا دستگاه استخراج مخاط یا مایعات از بیمار و  کفپوش اتاق سی تی اسکن به ارزش پنج میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال را برای بیمارستان این شهرستان خریداری کردند.

وی از سازمان های مردم نهاد خواست، در کنار تامین اقلام بهداشتی، مطالب آموزشی مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی را به شهروندان ارائه کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۶۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

طبق آخرین اعلام فرمانداری آستارا، ۲۹۲ بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا در بیمارستان این شهرستان بستری بودند و ۲۳۸ نفر آنها بهبود یافته و مرخص شده اند و تعدادی تحت درمان هستند.

 بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.