محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه درباره آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی تا ساعت ۲۰ امروز بیست و دوم اسفند اظهار داشت: تاکنون از ۲۴۷ پاسخ نمونه تست کرونا که در استان دریافت شده، ۱۶۹ مورد منفی و ۷۸ مورد مثبت بوده است.

وی بیان کرد: ۱۲ مورد مثبت جدید در ۲۴ ساعت گذشته از ظهر دیروز تا امروز به موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی اضافه شد و تعداد کل مبتلایان به ۷۸ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۳۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا از بیمارستان ترخیص شدند و دوره نقاهت را می‌گذرانند و ۳۷ نفر همچنان در بیمارستان‌ها بستری هستند و مراحل درمانی را طی می‌کنند.

وی افزود: دو سوم مبتلایان به کرونا در استان خراسان جنوبی مرد و یک سوم زن هستند و ۷۵،۵ درصد بیماران علائم سرفه و ۶۵،۵ درصد تنگی تنفس داشتند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: از ۷۸ مورد مثبت کرونا در استان تاکنون ۳۳ مورد در شهرستان بیرجند، ۱۲ مورد شهرستان قاینات، ۱۲ مورد شهرستان زیرکوه، ۱۰ مورد شهرستان طبس، ۶ مورد شهرستان فردوس، ۲ مورد شهرستان سرایان، یک مورد شهرستان درمیان، یک مورد شهرستان بشرویه و یک مورد (اولین مورد تشخیص کرونا) شهرستان سربیشه داشتیم.

وی تاکید کرد: همچنان از مردم درخواست داریم ضمن رعایت بهداشت فردی و پرهیز از سفر، ترددهای درون شهری را نیز به حداقل برسانند و در خانه بمانند تا بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (چهارشنبه) ۶۶ نفر بود.

تاکنون ۹ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان درگیر با کرونا شدند و اولین مورد مثبت ابتلا به ویروس در شهرستان سربیشه امروز اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.