اطلاعیه شماره هشت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مورد آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در منطقه زیر پوشش تشریح کرده است: در زمان حاضر تعداد ۲۵۸ نفر در بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و سید الشهدا (ع) آران‌وبیدگل بستری هستند که از این تعداد، ۸۸ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند (روزانه ۳۰ نفر ترخیص می‌شوند).

در این اطلاعیه که شامگاه دوشنبه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، آمده است: آمار جدید بر اساس گزارش استخراجی از سامانه‌ای است که به تازگی راه‌اندازی شده است و هر روز به صورت برخط برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان قابل مشاهده خواهد بود. 

در ادامه نیز تاکید شده است: سالانه در فصل‌های پاییز و زمستان جمعیت قابل توجهی به دلیل ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر مشکلات تنفسی به پزشک مراجعه می‌کنند که برخی به دلیل شدت مشکلات، بستری یا عده‌ای با وجود بیماری‌های زمینه‌ای جان خود را از دست می‌دهند و بر این اساس از همه همشهریان درخواست می‌شود تا جز در موارد ضروری، در خانه بمانند و به توصیه‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

بر اساس آمارهای رسمی تا ظهر امروز، دوشنبه دوازدهم اسفندماه ۱۵۰۱ مبتلا، ۲۹۱ نفر بهبودیافته و ۶۶ نفر فوتی ثبت شده است و در مجموع در استان اصفهان تاکنون ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.