دکتر حسین عمارلو  شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، افزود: در هفته های گذشته این استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا، در وضعیت سفید قرار داشت و همین موضوع موجب شد مهاجرت از استان های درگیر به این استان به وقوع بپیوندد.

وی اضافه کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها در حوزه علوم پزشکی استان نیز به تشکیل پویش های آموزشی مبادرت شد که دانشجویان هسته های مختلفی را تشکیل دادند که بسیار تاثیرگذار بود.

عمارلو افزود: بر این مبنا در بین دانشجویان افزایش آگاهی در خصوص نحوه انتشار بیماری، نحوه پیشگیری از انتشار و مسائل مرتبط انجام گرفت و سپس در قدم بعدی و با گسترش بیماری احساس نیاز بر فعالیت و مشارکت بیشتر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی بود.

این مسؤول ادامه داد: با ایجاد کانال های مختلف و گسترش پویش های آموزشی،هفت هزار بسته آموزشی در راستای مقابله با کرونا و آخرین تحقیقات انجام گرفته در این خصوص در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت که نتیجه بسیار خوبی داشته است.

وی اظهار داشت: یکی از حرکت های مهم دانشجویان علوم پزشکی زنجان به ویژه دانشجویان دانشکده داروسازی، با توجه به کمبودهای اقلام بهداشتی در سطح استان تولید و توزیع ۱۳ هزار بطری محلول و الکل برای گروه های هدف و نیازمندان بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان  استان  ادامه داد: برای امداد رسانی به بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی نیز از ظرفیت هسته داوطلبان گروههای مختلف پزشکی که هنوز آموزش های لازم در بیمارستان را فرا نگرفته بودند استفاده شد که پس از ارائه آموزش های لازم داوطلبانه در صورت نیاز در لاین ها و خطوط دوم در حوزه حضور مستقیم بیمارستانی و خدمات بهداشتی به کارگیری شد.

وی اضافه کرد: پایش های انجام گرفته نشان می دهد میزان شیوع کرونا در شهرستان زنجان به خاطر جمعیت بالا بیشتر بوده و ابهر در رده بعدی قرار گرفته است.

نماینده الاختیار رییس دانشگاه در شهرستان طارم در ادامه با اشار به وضعیت بیماری کرونا در این منطقه نیز گفت: تا کنون در این شهرستان ۲۰ مورد مبتلای قطعی گزارش شده که از این تعداد ۲ نفر  جان باختند و به نسبت جمعیت ۴۸ هزار نفری این منطقه جزء بالاترین تعداد درگیری نسبت به استان است.

وی اظهار داشت: یکی از علل مهمی که طارم موردهای مثبت به نسبت جمعیت بیشتر از شهرهای دیگر بوده به جهت مراوده زیاد مردم این شهرستان با استان گیلان است.   

این مسؤول ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در طارم با همکاری های بین بخشی برای کنترل بیماری کرونا انجام گرفته به طوریکه ورودی و خروجی استان از مبداء طارم کنترل انجام می شود.

عمارلو افزود: در زمان حاضر استان در مبادی مختلف و محور اصلی در این شهرستان، گلیوان به منجیل و در نهایت به گیلان کنترل های لازم انجام می گیرد و به گواه نیروی انتظامی، فرمانداری شهرستان و شبکه بهداشت بیش از ۶۰ درصد تاثیرگذار بوده و شاید بتوان گفت یک مقدار از رشد تند افزایش بیماران مثبت را کاهش داده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر و دی ماه ۹۸ ) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید که به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۹۸۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز سه‌شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: هزار و ۱۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به جمع مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شده و در مجموع ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر مبتلای قطعی به این بیماری در کشور داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.