دکتر مهدوی روشن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ویروس کرونا به سرما مقاوم و نسبت به گرما حساسیت دارد، به همین دلیل یکی از راه های از بین بردن این ویروس حرارت دادن و پختن مواد غذایی است که نان را هم شامل می شود.

وی با بیان اینکه زمانی که نان از تنور بیرون می آید، گرم بوده و آلودگی ندارد، اظهار داشت: اگر شرایط بهداشتی انتقال نان از نانوایی تا منزل به خوبی رعایت شود، مشکلی نخواهد داشت اما اگر احساس شود که این مهم رعایت نشده بهترست که نان قبل از استفاده گرم شود.

متخصص تغذیه در ادامه تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا نشدن به بیماری ها از جمله ویروس کرونا را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: با تقویت سیستم ایمنی می توانیم از ابتلا شدن بیماری های ویروسی پیشگیری کنیم و یا اینکه در صورت ابتلا راحت تر برای مقابله با بیمارها از جمله کرونا مقاومت نماییم.

وی با تاکید بر این مطلب که برای تقویت سیستم ایمنی اصول تغذیه باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: مایعات در برنامه غذایی شامل آب، چای، شیرگرم، سوپ و غیره سیستم ایمنی بدن بیشتر استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان  اظهار داشت: میوه و سبزی با رعایت اصول بهداشتی برای شستشو بیشتر استفاده شود، ضروریست تا برای استفاده از سبزی به صورت خام ، پنج دقیقه در محلول ضدعفونی کننده نگهداری و به خوبی شستشو شود.

وی با تاکید بر ضرورت مصرف پروتیئن به ویژه در این ایام خاطر نشان کرد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن به اندازی کافی حبوبات، مرغ "کاملا پخته شده"، لبنیات و پنیر مورد استفاده قرار گیرد.

این متخصص تغذیه بیان داشت: غذاهای فرآوری شده شامل سوسیس، کالباس و غیره موجب ضعف سیستم ایمنی می شود ضمن اینکه از غذاخوری های نامطمئن غذا مصرف نشود، ممکنست بعد از پخت نیز یک سری آلودگی داشته باشد.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابند که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس‌ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می‌کنند.  بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون،  فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد،  به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

نوشیدن آب بهداشتی، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.