به گزارش ایرنا، ارسلان سالاری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از واحد تولید شرکت داروسازی کاسپین تامین در رشت در جمع خبرنگاران افزود: در پی شیوع و گسترش کرونا ویروس، احساس نیاز به ملزومات و اقلام حفاظت شخصی ، بهداشتی و مراقبتی ضرورت بیشتری پیدا کرد بنابراین مراجعه مردم به فروشگاه ها و داروخانه ها بسیار بیشتر از روال معمول گذشته، شده در نتیجه این تقاضا موجب کمیاب شدن شدید بخشی از این محصولات و اقلام به ویژه ماسک ، محلول های ضد عفونی کننده و شوینده ها شد.

وی اظهار داشت: در جلسات ابتدای هفته گذشته با کمیاب شدن محصولات حفاظت شخصی و بهداشتی تصمیم این شد که از ظرفیت های داخل استان گیلان به نحو شایسته برای رفع این مشکل استفاده شود، بنابراین از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت همه تولیدکنندگان را ترغیب کردیم که افزایش ظرفیت تولید را به تولیدکنندگانی که خط تولید محصول دیگر را داشته اما قابلیت تغییر خط برای تولید این ملزومات را دارند ، اختصاص دهند که این مهم نیز اتفاق افتاد.

استاندار گیلان با اشاره به بازدید خود از واحد تولید شرکت داروسازی کاسپین تامین خاطر نشان کرد:  تنها این شرکت تا پایان هفته جاری می تواند افزون بر ۵۰۰ هزار تیوب ضدعفونی کننده در اختیار مردم قرار می دهد ضمن اینکه ۳۰۰ هزار تیوب نیز از سایر شرکت ها تامین می شود و ظرفیت به ۸۰۰ هزار می رسد.

وی بیان داشت: در مورد توزیع محلول های ضدعفونی کننده نیز بسیار امیدواریم که در مدت دو سه روز آینده به ۲۹ هزار لیتر برسد که در بطریهای متفاوت از ۵۰۰ گرمی و بیشتر به شکل پمپی تا ساده در اختیار شبکه توزیع قرار گیرد تا مردم بتوانند از این محصولات ضدعفونی کننده بهره مند شوند.

استاندار گیلان درباره شرکت داروسازی کاسپین تامین بیان داشت: این شرکت به لحاظ جایگاه فروش در بازار ایران نهمین تولید کننده محصولات دارویی کشور است و کاملا استاندارد و بهداشتی با کیفیت بسیار فعالیت دارد، ما بر اساس نیازی که در استان داشتیم از این شرکت خواستیم تا تولید "شربت" را فعلا متوقف کنند و تا رفع نیازهای ما این محصولات تولید را در اختیار مردم قرار دهیم که البته اولویت توزیع در داخل استان است.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابند که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می‌کنند.  بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون،  فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد،  به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

نوشیدن آب بهداشتی، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان توصیه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.