حسن رستم زاد روز پنجشنبه در فرمانداری آستارا اظهار کرد: منبع موثق در زمینه بیماری کرونا در این شهرستان شبکه بهداشت و درمان و در گیلان، دانشگاه علوم پزشکی استان است و نباید با انتشار اخبار ضد و نقیض، سلامت روانی جامعه مختل شود.

وی ادامه داد: راه های پیشگیری و آموزش‌ جلوگیری از کرونا توسط مسئولان مربوطه و رسانه های گروهی اطلاع رسانی شود و شهروندان با پرهیز از دست دادن و روبوسی، حضور نیافتن در اجتماعات و محیط‌ های پر رفت و آمد از شیوع بیماری پیشگیری کنند. 

وی بیان کرد: ویروس کرونا در مقایسه با آنفلوانزا و سرماخوردگی خطر کمتری دارد و تفاوت آن انتشار سریع، نداشتن واکسن و آنتی ویروس است و دانشمندان به دنبال ساخت دارو و واکسن آن هستند.

فرماندار آستارا گفت: در این شهرستان بیماران مشکوک به کرونا تحت مراقبت و درمان هستند و با اتخاذ تصمیمات لازم و اختصاص قسمتی از بیمارستان شهید بهشتی به قرنطینه، اوضاع تحت کنترل و موازین بهداشتی با بالاترین استانداردها در حال انجام است.

 رستم زاد با تقدیر از زحمات شبانه روزی عوامل بهداشت و درمان آستارا، افزود: برای پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی کردن معابر، اداره ها، مدارس، تعطیلی همایش ها، مسابقات ورزشی و برنامه های فرهنگی و اجتماعی ادامه دارد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.