خیراله خزایی روز چهارشنبه در جلسه پدافند غیرعامل با موضوع مقابله با ویروس کرونا که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با شروع فصل شیوع آنفلوانزا و کرونا ویروس و علائم مشابه آن ها، مردم را نگران کرده است که جهت آگاهی بخشی و پیام های آموزشی، اطلاع رسانی صحیح و تبلیغات محیطی توسط شهرداری، ادارات و بانک ها در دستور کار قرار گیرد.
او خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس، کلیه آیین ها، مسابقات ورزشی و تجمعات فرهنگی و مذهبی و اماکنی که امکان انتقال این ویروس وجود دارد را در شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.
خزایی یکی از دغدغه های شهروندان این شهرستان را ادامه فعالیت قلیان سراها دانست و تاکید کرد: در نشستی به همین منظور به مسوولان امنیتی و انتظامی شهرستان توصیه شده تا نسبت به تعطیلی این اماکن اقدام کنند.

هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در کنگاور مشاهده نشده است
رییس شبکه بهداشت و درمان کنگاور نیز در این جلسه اظهارداشت: در زمینه پیشگیری چندین جلسه با حضور مسوولین آموزش و پرورش، ادارات مرتبط، پرسنل بیمارستان و مراکز بهداشتی برگزار و مسائل مربوط به کرونا را ارایه شد.
 حسین امیری افزود: کلیه دستگاه‌های اداری باید بنرهای آموزشی در سطح شهرستان با نظر مرکز بهداشت در اماکن پرتردد نصب کنند.
وی گفت: دکتر شریفی متخصص داخلی بیمارستان به عنوان فوکال پوینت این بیماری منصوب شدند که اطلاعات در خصوص بیماری کرونا را به استان منعکس می کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان کنگاور تصریح کرد: در بیمارستان شهید چمران نیز یک بخش به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده ایم و همچنین عمل‌های غیراورژانسی را کاهش داده و تمام پرسنل از آمادگی لازم برای مواجه با این بیماری برخوردار هستند.
امیری در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون مورد مبتلا به کرونا در سطح شهرستان نداشته ایم و تنها ۲ مورد مشکوک به استان اعزام و پس از انجام آزمایشات مشخص شد، مبتلا به H۱N۱ هستند که سیر درمان آنها ادامه دارد لذا طبق اعلام استان بیماران خردسال به بیمارستان محمد کرمانشاهی و بزرگسالان به بیمارستان گلستان منتقل می شوند.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان کنگاور، اطلاع رسانی صحیح، دقیق و گسترده از سوی فعالان رسانه ای، تبلیغات محیطی در سطح شهرها و روستاها، رعایت بهداشت فردی، ضدعفونی کردن وسائط حمل و نقل عمومی، تعطیلی باشگاه های ورزشی، همایش و کنسرت های هنری را جزو راهکارهای اساسی و اقدامات پیشگیرانه مقابله با این ویروس در این شهرستان ذکر کرد.  
کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیرمجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.
کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌ طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.
این بیماری که در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد. 
به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، ۲ نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.