تالش قهرمان پرور و ولایتمدار در استان گیلان، امروز شاهد یکی از پرشورترین همه پرسی ها در تاریخ خویش است و مردان و زنان غیور این خطه از گیلان سرسبز و تماشایی، در صف های طولانی برای رای دادن در انتخابات حضور یافته اند.

حجت الاسلام امین نقدی امام‌جمعه تالش امروز جمعه بعد از رای دادن، با اشاره به سفارش قرآن مبنی بر سبقت گرفتن مومنان در کارهای خیر، گفت: همه اقشار مردم از قبیل کشاورزان، کارگران، صنعت گران، فرهنگیان، تاجران، دامداران، آزادگان، جوانان، ورشکاران، جانبازان و خانواده های شاهد برای سربلندی ایران وارد میدان شده اند.
وی ادامه داد: ما در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، با حضور خود در پای صندوق رای، اول به نظام اسلامی و دوم به کاندید مورد نظر رای می دهیم، تا به ایران عزیز خدمت کرده باشیم.

مردم تخلفات احتمالی را گزارش کنند

فرماندار تالش روز جمعه بعد از دادن رای در مرکز این شهرستان، اظهار کرد: ۱۸ نامزد برای مجلس، رقابت می کنند و میزان مشارکت مردم تالش چه شیعه و چه سنی، مشابه دوره های قبل، پرشور است. 
سید عیسی مهدوی افزود: گزارش تبلیغات هواداران نامزدها در کنار شعبه های رای، بررسی شد، تخلف خاصی صورت نگرفته است و وضعیت و روند رای گیری در شعبه ها کاملا عادی است و همشهریان عزیز، رای خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

علی درمانی معاون سیاسی فرمانداری تالش نیز در پای صندوق رای از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی بخصوص خرید و فروش رای، مستندات را به بازرسان و نمایندگان فرمانداری، قضات دادگستری و عوامل ذی ربط ارائه کرده و از اقدام خودسرانه ای اجتناب کنند.

وی بیان کرد: قطعا عوامل نظارتی در جای جای حوزه انتخابیه حضور دارند و متخلفان یا بازداشت خواهند شد یا برابر با قانون با آنها برخورد خواهد شد. 

رای اولی ها و نخستین تجربه دموکراسی

سید امیرحسین گوهری از رای اولی ها در صندوق شماره ۲ مدرسه فاطمیه حویق گفت: من با دادن نخستین رای، برای اولین بار در دموکراسی شرکت کردم.

رای اولی دیگر ابوالفضل علیزاده نیز پس از دادن رای گفت: شرکت داش آموزان در انتخابات، در عرصه ملی تاثیرگذار است.

حال و هوای انتخاباتی بخش حویق و ماسال و شاندرمن

امام جمعه بخش حویق، رای خود را به صندوق شماره ۲ در مدرسه فاطمیه حویق انداخت و گفت: انتخابات از برکات انقلاب اسلامی است و هیچ کس منکر چالش ها و معضلات معیشتی نیست اما شرکت در انتخابات، عین چاره اندیشی برای رفع مشکلات است.
سید محمدتقی غضنفری افزود: با رأی دقیق و هوشمندانه، مسئولان لایق و کارآمد راهی مجلس می شوند و به پشتوانه آرای مردمی است که مجلس قوی شکل می گیرد.

محمدباقر کوکب پور ۹۸ ساله و پدر شهید، همراه با همسرش رای خود را به صندوق شماره ۲۲ انداخت و گفت: ما بخاطر داشتن تعصب به میهن عزیزمان به صحنه می آئیم و رای می دهیم.

پدر و مادر شهید ابرهیم عبدی از ماسال و شاندرمن نیز با حصور در شعبه اخد رای گفتند: همشهریان محترم، با حضور در مراکز رای گیری، بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام می زنند.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور و انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در پنج استان، امروز دوم اسفند ماه در حال برگزاری است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با شهرستان های رضوانشهر و ماسال، یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.