محمدجواد فدائی شامگاه جمعه در حاشیه ادای احترام معاون پارلمانی رییس جمهوری و استاندار کرمان به شهدای جبهه مقاومت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  حضور مردم در صحنه انتخابات به نوعی حمایت از نظام و انقلاب اسلامی به‌شمار می رود لذا دولت به لحاظ اجرایی تمامی شرایط را برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور و باشکوه مردم  و تمام سلایق در  انتخابات پیش رو فراهم می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در صحنه انتخابات گفت: کشور در شرایط کنونی به این حضور نیاز دارد که امیدواریم این اتفاق بیافتد و در دوم اسفندماه سال جاری شاهد انتخاباتی پرشور و باشکوه برای کشور باشیم.

فدائی  قانونمند عمل کردن و زمینه‌سازی برای حضور همه گرایش‌ها و سلایق در انتخابات دوم اسفند امسال را  جزو الزامات و زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برشمرد که همه دلسوزان نظام و انقلاب باید نسبت به این  مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

رییس جمهوری روز دوشنبه هفته گذشته در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور، بزرگترین خطر برای دموکراسی و حاکمیت ملی را تبدیل انتخابات به تشریفات دانست و گفت: باید پاسدار اسلام، نظام، جمهوریت، نظر و خواست عامه مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانیدر این همایش که  در وزارت کشور برگزار شد گفت:  شرایط امروز ما با همیشه متفاوت است ما در آستانه سی و هفتمین انتخابات ملی هستیم.  از آن انتخابات اولی که در فروردین سال ۵۸ شروع شد که با همه پرسی و رفراندوم شروع شد؛ بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود از همه پرسی شروع شده است. نظام ما روی رفراندوم است و پایه اصلی آن رفراندوم است و آن همه پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی است.

فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان همزمان با سراسر کشور، شامگاه شنبه ۱۶ آذر پایان یافت و ۳۶۲ نفر داوطلب شامل ۳۱۷ نفر مرد و ۴۵ نفر زن ثبت نام خود را قطعی کردند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در تاریخ دوم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.