محمود قاسم نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان در رشت  اظهار کرد: در حال حاضر تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس در ۱۶ فرمانداری و ۱۱  مرکز حوزه انتخابیه و همچنین ۲۷ بخش مستقل  فراهم شده است تا با کمک دستگاههای اجرایی و مردم، انتخابات پرشور سالم و رقابتی را در پیش داشته باشیم.

وی  تعداد ثبت نام کنندگان اولیه  برای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۴۶۵ نفر عنوان و بیان کرد: ۴۱۵ نفر از این تعداد مرد و ۵۰ نفر زن بودند که ۹۳ نفر شامل ۸۴ نفر مرد و ۹ نفر زن انصراف دادند.

وی تصریح کرد: پس از بررسی صلاحیت ها در مراحل مختلف ؛ ۱۸۲ نفر داوطلب،  تایید نهایی شدند که  ۱۵۹ نفر (  ۸۷.۴ درصد  مرد و ۱۲.۶ درصد زن  ) را شامل می شود.

قاسم نژاد ،  تعداد داوطلبان  این دوره از انتخابات را  نسبت به دوره قبل  دارای افزایش  ۶.۵ درصدی عنوان و بیان کرد: ۷۵ درصد دارای مدرک کارشناسی و ۲۵ درصد دکترا هستند.

 وی  تصریح کرد:  در مجموع ۴۵ هزار نفر که  افزون بر ۳۰ هزار نفر از عوامل  اجرایی و ۱۵ هزار نفر عوامل ناظران هستند ، برگزاری این دوره از انتخابات را برعهده دارند .

 وی ادامه داد:  دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه آماده شده است.

قاسم نژاد افزود: این تعداد صندوق های اخذ رای  " با دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت" و "۳۴۵ شعبه سیار" در شهرها و روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور برنامه ریزی شده است.

وی  گفت: یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر در استان گیلان واجد شرایط رای دادن هستند که ۹۱ هزار و ۹۹۸ نفر دختر و پسر نیز رای اولی ها را شامل می شود.

 تاکید کرد: دستگاهها موظف به همکاری با  فرمانداران  و بخشدار ان هستند  تا بتوانیم با مجموعه تلاش ها انتخاباتی پرشور ، رقابتی که موجب تحکیم نظام می شود را فراهم کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.