ابراهیم انصاری در این همایش به تشریح و تبیین تخلفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه پرداخت و اظهار داشت : هدف از برگزاری نشست این نیست که بخواهیم قانون و مجازات را اعلام کنیم .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشارکت حداکثری همه اقشار مردم در پای صندوق‌های رأی اولویت اصلی ما است افزود: برگزاری یک انتخابات در سایه امنیت در اولویت قرار دارد و هر اقدامی بویژه در روز انتخابات از طرف هرکسی موجب لطمه به امنیت شود برخورد قاطعانه خواهیم کرد .
وی اضافه کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده و در روز انتخابات در داخل و بیرون از شعب انتخاباتی در بخش های شهرستان ۷دادیار بازپرس فعال هستند تا تخلفات حامیان داوطلبان انتخابات شناسایی و در همان روز با آنها برخورد شود.
دادستان صومعه سرا در ادامه موارد مختلف مصداق جرم در روز انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی که سابقه خرید آرا دارند شناسایی شده اند و با هرنوع خرید وفروش رای بصورت نقدی وغیر نقدی در شهرستان برخورد می شود .
وی افزود: تهدید وتطمیع در امر انتخابات ، ایجاد رعب و وحشت ، و هرگونه اخلال در امر انتخابات جرم محسوب و با عوامل آن به شدت برخورد می شود.
رییس ستاد اجرایی انتخابات شهرستان صومعه سراگفت : نامزدهای انتخابات از  هرگونه تخریب، هتک حرمت و حیثیت افراد و یا نامزدها برای حفظ حرمت شهروندان و شهرستان پرهیز کنند .
سیدجلال سیدمحمدی از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پرشور در شهرستان صومعه سرا خبر داد و افزود : ۳ هزارنفر عوامل اجرائی ،هیات نظارت و بازرسی و عوامل انتظامی و نظامی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صومعه سرا مشارکت دارند .
فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه روز۲ اسفنددر این شهرستان ۲۰۷ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است اظهار داشت: ۱۶۸  شعبه در مناطق روستایی و ۳۹ شعبه در مناطق شهری داریم و از این تعداد ۲۰۶شعبه اخذ رای به صورت ثابت و ۱ شعبه اخذ رای سیار آرای مردم را جمع آوری می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این حوزه ۸نفر بصورت قطعی به رقابت می پردازند افزود: نقاطی برای سخنرانی براساس زمانبندی و تبلیغات توسط سه شهرداری مشخص شده است و نامزدها از این نقاط استفاده کنند .
فرماندار صومعه سرا متذکر شد: چسباندن پوستر ها خارج از نقاط مشخص شده و بر روی اماکن دولتی، تابلوها، علائم و دیوارها علاوه بر ممنوع بودن چهره بدی به شهر باتوجه به نزدیکی به عید خواهد داد.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.