سیداسماعیل میرغضنفری روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: زیرساخت های برق ، آب و راه در این شهرستان در حد وسیعی خسارت دیده است و چون این زیرساخت ها با زندگی روزانه مردم ارتباط مستقیم دارد و هر نوع خدمات رسانی وابسته به این زیرساخت هاست ترمیم آنها امری ضروری و فوری است.

وی خاطرنشان کرد:گرچه درحال حاضر جریان برق در شهرستان لاهیجان پایدار شده است ولی بخش عمده ای از آسیب زیرساخت های برق در حوزه های شهری بویژه روستایی مانند شکستگی تیرها و پاره شدن کابل های برق و امکانات درون حوزه  باید تعمیر اساسی شوند .

وی افزود: همچنین تاسیسات آبی شهرستان نیز در برف اخیر آسیب دیده و یخبندان پس از برف نیز به شکستگی شبکه های آب این شهرستان هم در حوزه شهری و هم در حوزه روستایی منجر شده  که نیازمند برآورد خسارت و ترمیم است.

وی تصریح کرد: آسیب ناخواسته به راه های برون شهری و درون شهری در بارش برف سنگین هفته گذشته به دلیل اینکه در جاده ها ناچار به استفاده از بولدزر و دیگر وسایل سنگین شدیم وارد شد و بخشی از آسفالت ها  تخریب و یا خسارت دیدند.

وی یادآورشد:  مساعدت هایی که شامل ملزومات زندگی اولیه و موقت چند روزه می شود  برای  خسارت هایی نظیر تخریب سقف ساختمان ها و دیگر تاسیسات  خانواده ها  نیز از طریق هلال احمر صورت می گیرد و قسمتی از این نیازها از طریق پرداخت تسهیلات بلاعوض و معوض برآورده می شود که در روستا بنیاد مسکن در این بخش ورود می کند.

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت:برای جبران برخی از آسیب ها به زندگی خانواده ها نیز از طریق بخشداران و دهیاران اقدام می شود.

وی در باره میزان ریالی خسارت وارد شده به زیرساخت های شهرستان لاهیجان در برف هفته گذشته اظهارداشت: از میزان دقیق خسارت ریالی اطلاعات دقیقی وجود ندارد و این خسارت ها در دست بررسی است.

در بارش برف که از شب یکشنبه هفته گذشته در لاهیجان آغاز و تا ظهر روز سه شنبه ۲۲بهمن ادامه یافت حدود یک متر برف در سطح شهر لاهیجان و بیش از یک متر در بالادستها بر زمین نشست.

این برف سنگین موجب قطع برق و بسته شدن راه های اصلی و فرعی و ایجاد بحران به مدت چهار روز در سطح شهرستان لاهیجان و شرق گیلان را به همراه داشت و به زیرساخت ها و شبکه های برق ، راه و آب آسیب جدی وارد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.