مهدی ولی پور شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سه هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد و در راه مانده نیز اسکان اضطراری یافتند.

وی با اشاره به انتقال ۲۹ نفر از افراد حادثه دیده برف اخیر به مراکز درمانی توسط امدادگران هلال احمر گیلان عنوان کرد : در این مدت چهار هزار و ۶۴۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته «هر بسته برای چهار نفر»  بین افراد گرفتار در برف توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد : ۶ هزار و ۹۳۶ بطری آب معدنی، ۲۹ هزار و ۷۵۰ قرص نان، ۶۴۳ بیسکویت و کلوچه، یک هزار و ۴۲ کیلوگرم خرما، سه هزار و ۵۳۴ قوطی کنسرو نیز بین نجات یافتگان توزیع شده است.

وی با اشاره به ۱۲ سورتی پرواز از روز گذشته تا عصر امروز با استفاده از دو فروند بالگرد اظهار داشت: این پروازها برای توزیع اقلام غذایی در ۲۰ روستای صعب العبور و نجات پنج نفر در تالش و رودبار انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه ۱۴۲ تیم عملیاتی این خدمات رسانی ها را انجام دادند، بیان داشت: ۷۱۰ نیروی عملیاتی در قالب «یک هزار و ۱۹۵ نفر روز» در این خدمات رسانی ها مشارکت کردند.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف گیلان آغاز شد و تا عصر سه شنبه ادامه یافت،  موجب قطعی آب و برق بسیاری از مناطق روستایی و شهری در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.