معصومه صادقپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمعیت ۴۷ هزار نفری شهرستان سیاهکل حدود ۱۵ هزار و ۲۵۱ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که پنج هزار و ۹۴۸ نفر آنها در سال جاری و پنج هزار و ۷۷۰ نفر هم در سال گذشته بیمه شده اند که نسبت بیمه شدگان امسال به سال قبل چهار درصد افزایش نشان می دهد.

وی به بیمه ی مستمری بگیران اصلی و تبعی شهرستان سیاهکل نیز در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد :امسال یک هزار و ۳۴۱ نفر مستمری بگیر اصلی و یک هزار و ۴۷۴ نفر مستمری بگیران تبعی در شهرستان تحت پوشش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در این شهرستان در سال جاری حدود سه هزار و ۵۳۲ مورد بیمه اجباری شدند و در ۱۱ ماهه امسال هم ۹۵۸ نفر تحت پوشش بیمه مشاغل آزاد قرار گرفتند که این تعداد نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه سیاهکل خاطرنشان کرد: طرح جدیدی در جهت تامین حقوق کارگری از سوی اداره کل سازمان تامین احتماعی در مورد مشاغل خانگی ، زنان خانه دار ، دانشجویان و در مورد کسانی که شاغل هستند ولی بیمه ندارند در نظر گرفته شده است که افراد می توانند با ارسال عدد ۲ به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲۱۳۱ و یا مراجعه به شعبه تامین اجتماعی خود را بیمه کنند.

وی به نرخ های این بیمه هم اشاره کرد و ادامه داد: سه نرخ بیمه برای مشاغل آزاد در نظر گرفته شده که شامل نرخ ۱۴ درصد حق بیمه حدود ۱۸۱ هزار تومان ، نرخ ۱۶ درصدی حدود ۲۱۲ هزار تومان و نرخ بیمه ۲۰ درصدی با پرداخت حق بیمه ۲۷۳ هزار تومان در ماه است که دو درصد هر سه مورد این بیمه از سوی دولت پرداخت می شود.

وی با اشاره به صدور هفت هزار و ۹۶۴ دفترچه بیمه تامین احتماعی در شهرستان سیاهکل هم گفت: در سال جاری ۳۰۷ دفترچه برای اولین بار صادر ، هفت هزار و ۵۹۵ دفترچه تجدید و ۶۲ دفترچه المثنی صادر شده است .

صاقپور یادآور شد:کلیه مکاتبات داخلی در راستای رعایت حقوق شهروندی، سهولت پاسخگویی به مراجعه کنندگان و حذف مکاتبات کاغذی در کلیه شعب سازمان از طریق اتوماسیون اداری انجام می گیرد تا دسترسی مراجعه کنندگان آسان شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه سیاهکل خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با توجه به بعد مساحت و ظرفیت های موجود  در بخش دیلمان  شعبه ای از تامین اجتماعی نیز در این بخش دایر شود.

شهرستان سیاهکل در ۶۰ کیلومتری مرکز استان گیلان (رشت) قرار دارد و شغل عمده مردم این بخش کشاورزی و دامداری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.