«علیرضا حسینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 200 هزار نفر در شهر ساوه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
وی افزود: 36 هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی نیز در ساوه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و در نیمه نخست امسال یکهزار و 440 میلیارد ریال حقوق به مشمولان مستمری پرداخت شده است.
رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد:یکهزار و 959 نفر در این شهرستان از مزایای بیمه بیکاری تامین اجتماعی بهره مند هستند.
حسینی گفت:‌ چهار هزار و 749 کارگاه فعال در ساوه وجود دارد و بر اساس موافقت به عمل آمده، کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی در صورتی که دانش آموختگان بیکار را جذب کنند مشمول 20 درصد معافیت سهم کارفرما می شوند.
وی اظهار داشت: 14 هزار و 168 نفر شامل فعالان مشاغل آزاد،‌ رانندگان،‌ بافندگان،‌ کارگران ساختمانی و‌ بیمه شدگان اختیاری به صورت «بیمه شدگان خاص» در ساوه وجود دارند.
وی اعلام کرد: ساوه در 6 ماه نخست امسال با 172 مورد حادثه ناشی از کار دارای بیشترین میزان ضریب شیوع این حوادث را استان مرکزی داشته که دلیل عمده آن ها از سوی کارشناسان بی احتیاطی گزارش شده است.
رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان ساوه‌ افزود: اغلب کارفرمایان حق بیمه را به هنگام پرداخت می کنند اما برای کارفرمایان بدهکار نیز شرایط تقسیط بدهی ها فراهم شده است.
حسینی توضیح داد: طرح بیمه زنان خانه دار با هدف پاسخگویی به نیاز واقعی بانوان و بهره مندی از تامین مالی و دریافت مستمری در دوران بازنشستگی، و بر اساس نرخ پرداخت حق بیمه با نرخ های 12، 14و 18 درصد اجرا می شود.
وی گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تامین اجتماعی ساوه رتبه برتر استان مرکزی را کسب کرده است.
شهرستان ساوه دومین قطب صنعت استان مرکزی پس از اراک است که حدود 550 واحد صنعتی و کارگاه های کوچک تولیدی و مشاغل خدماتی دارد و نیمی از اشتغال صنعتی این استان را در خود جای داده است.
6539/9921/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.