به گزارش ایرنا ، محمد پورقلی روز شنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: معضل بیکاری مهم ترین دغدغه مسئولان استان بوده و امیدواریم با اجرای بهینه طرح مهارت آموزی کارآموزان در محیط واقعی کار بخشی از این مشکل اجتماعی برطرف شود.
او گفت: این طرح با هدف استمرار و تثبیت فرصت ‌های اشتغال موجود و مورد نیاز جامعه بویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی در توسعه آموزش‌ های مهارتی و نیز استفاده از ظرفیت‌ های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.
پورقلی هدف از اجرای این طرح را آشنایی با محیط کسب و کار ، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌ آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی ، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی بویژه صنایع دستی ، کمک به بنگاه‌ های فعال برای شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند ، کاهش هزینه ‌های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از توان و ظرفیت آموزش علمی بنگاه های اقتصادی ذکر کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای استان اردبیل همچنین بیان کرد: مسئولیت اجرایی این طرح در استان بر عهده این اداره کل است و با همراهی و مشارکت تمام دستگاه‌ های متولی نتایج مطلوبی از اجرای این طرح در استان به دست می آید.
او اظهار داشت: سهم خلخال در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی 141 نفر در سال جاری است و انتظار می رود این امر با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی زیرمجموعه این اتاق تا پایان سال محقق شود.
وی گفت: با توجه به مفاد قرارداد منعقده با بنگاه های اقتصادی اجباری برای پرداخت حقوق و یا حق بیمه تامین اجتماعی از طرف کارفرمایان به کارآموزان در طول هزار و 200 ساعت و یا یک سال زمان اجرای طرح نیست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل با بیان اینکه در سال جاری برای تجهیز 52 کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در استان هفت میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده افزود: با خرید 10 دستگاه خودرو جدید و تحویل آن به کارگاه های اتومکانیک امکان آموزش و تعمیر خودروهای ورودی جدید به بازار در استان اردبیل برای کارآموزان این رشته فنی فراهم شد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست حذف حق الزحمه و مشوق های دولتی را از طرح کارورزی در محیط های کار واقعی از معایب این طرح دانست و خواستار ساماندهی فعالان در بخش ساختمان و صدور کارت مهارت فنی برای کارگران ساختمانی این شهرستان شد.
21 مرکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت و چهار شعبه ثابت در مناطق استان اردبیل در آموزش بیش از 15 هزار نفر در رشته های مختلف فنی فعالیت دارند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.