به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی مازندران میزان حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در این استان را ماهانه 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی اضافه کرد: در این استان ماهانه افزون بر 140 هزار نفر در قالب بازنشسته، مستمری بگیر و بیمه بیکاری از تامین اجتماعی حقوق دریافت می کنند.
*** بدهی دولت و کارفرما علت ناتوانی مالی تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در این نشست دلیل ناتوانی دستگاه متبوعش در پرداخت حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و بیکاران اخراجی را بدهی دولت و کارفرمایان به این سازمان بیان کرد.
سید علی اصغر محمودی بدون اشاره به میزان طلب این سازمان از کارفرمایان و دولت گفت: هم اکنون میانگین بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی استان مازندران نسبت به کشور بالاتر است و این ضریب ناتوانی در پرداخت را برای سازمان متبوعش بیشتر کرد.
بنابر امارها در کشور هر 7 نفر کارگر یک نفر بازنشسته است اما در مازندران این امار هر پنج نفر به یک نفر است.
وی نبود واحدهای بزرگ صنعتی، پرداخت حق بیمه اکثر بیمه شدگان ( هنرمندان، قالیبافان، رانندگان وکارگران ساختمانی ..) در قالب یارانه دولتی را علت دیگری بر ناتوانی تامین اجتماعی استان در پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران دانست.
محمودی گفت: در سال جاری آمار بیمه شدگان مازنی حدود یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و این در حالیست که آمار اخراج کارگران از واحدهای کارگری 7 درصد رسید.
وی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا دولت را مجاب به پرداخت بدهی اش به تامین اجتماعی مطابق با برنامه ششم توسعه کند.
براساس آخرین آماری که تامین اجتماعی مازندران منتشر کرد، این شرکت بیمه ای حدود 3 هزار و 500 میلیارد ریال از کارفرمایان مازنی طلب دارد.
همچنین طبق آمار میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی کشور نیز براساس آخرین اظهارنظرهای مسوولان تامین اجتماعی به حدود 141 هزار میلیارد تومان رسید.
در مازندران حدود 2 میلیون نفر از جمعیت 3 میلیون و 258 هزار نفری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.