مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امسال افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران بالاتر از نرخ تورم بوده است،گفت: دولت تلاش کرده با افزایش‌های اعمال شده، بخشی از کم‌توجهی‌ها نسبت به حقوق مستمری بگیران در گذشته را جبران کند اما این میزان هنوز کافی نیست.

به گزارش ایلنا از کاشان، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز شنبه در آئین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی آران و بیدگل گفت: حمایت های دولت و افزایش های اعمال شده، بخشی از کم توجهی‌ها نسبت به حقوق مستمری بگیران در گذشته را جبران کرده اما هنوز کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی با اشاره به افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل دریافتی مستمری بگیران و ۱۳.۵ درصدی سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی افزود: این افزایش بیشتر از نرخ تورم بوده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: امسال ماهانه 50 هزار میلیارد ریال جهت پرداخت حقوق مستمری بگیران و بیمه بیکاری پرداخت شده که 47 هزار میلیارد ریال جهت مستمری و سه هزار میلیارد ریال جهت بیمه بیکاری بوده، در شرایطی که این سازمان بدون اتکا به منابع عمومی کشور اداره می شود.

وی اضافه کرد: مهمترین رویداد با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی برای سال جاری تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ۵ قانون بودجه بود که در قالب آن بودجه ای به سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافته است.

نوربخش عنوان کرد: بخشی از بدهی‌های دولت با این بودجه تهاتر می‌شود که به طور قطع در ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی خواهد داشت.

وی همچنین گفت: با توجه به جنگ اقتصادی از 6 ماه پیش در سازمان تامین اجتماعی ستادی تشکیل و همه پیش بینی ها جهت تضمین مسائل درمانی و بیمه ای افراد زیر پوشش صورت گرفته و جای نگرانی نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: هم اکنون نزدیک به 41 میلیون و 200 هزار نفر (برابر با نیمی از جمعیت کشور) از جمله 6 میلیون مستمری بگیر اصلی و تبعی زیر پوشش هستند و این سازمان موظف به پرداخت مستمری تامین درمان، سفرهای زیارتی، هزینه های کفن و دفن و بن های خوار و بار است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای حضور در آئین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) آران و بیدگل با زیربنای 2 هزار و 600 مترمربع به ارزش 150 میلیارد به این شهرستان سفر کرده بود.

شایان ذکراست در ادامه سفر مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به شهرستان آران و بیدگل عصر همان روز در سالن غیاث الدین جمشیدکاشانی در دانشگاه آزاد کاشان درجمع مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی پیرامون مسایل و مشکلات بیمه ای به ایرادسخنرانی پرداخت و به سئوالات متعدد مدیران پاسخ داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.