به گزارش خبرنگار ایرنا، سید تقی نوربخش روز شنبه در آئین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی آران و بیدگل بیان کرد: حمایت های دولت و افزایش های اعمال شده، بخشی از کم توجهی ها نسبت به حقوق مستمری بگیران در گذشته را جبران کرده اما هنوز کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.
وی با اشاره به افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل دریافتی مستمری بگیران و ۱۳.۵ درصدی سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی افزود: این افزایش بیشتر از نرخ تورم بوده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: امسال ماهانه 50 هزار میلیارد ریال جهت پرداخت حقوق مستمری بگیران و بیمه بیکاری پرداخت شده که 47 هزار میلیارد ریال جهت مستمری و سه هزار میلیارد ریال جهت بیمه بیکاری بوده، در شرایطی که این سازمان بدون اتکا به منابع عمومی کشور اداره می شود.
او اضافه کرد: مهمترین رویداد با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی برای سال جاری تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ۵ قانون بودجه بود که در قالب آن بودجه ای به سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافته است.
نوربخش عنوان کرد: بخشی از بدهی های دولت با این بودجه تهاتر می شود که به طور قطع در ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی خواهد داشت.
وی همچنین گفت: با توجه به جنگ اقتصادی از 6 ماه پیش در سازمان تامین اجتماعی ستادی تشکیل و همه پیش بینی ها جهت تضمین مسائل درمانی و بیمه ای افراد زیر پوشش صورت گرفته و جای نگرانی نیست.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: هم اکنون نزدیک به 41 میلیون و 200 هزار نفر (برابر با نیمی از جمعیت کشور) از جمله 6 میلیون مستمری بگیر اصلی و تبعی زیر پوشش هستند و این سازمان موظف به پرداخت مستمری تامین درمان، سفرهای زیارتی، هزینه های کفن و دفن و بن های خوار و بار است.
به گزارش ایرنا، نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای حضور در آئین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) آران و بیدگل با زیربنای 2 هزار و 600 مترمربع به ارزش 150 میلیارد ریال و راه اندازی شعبه 2 تامین اجتماعی کاشان در منطقه راوند این شهرستان به منطقه شمال استان اصفهان سفر کرده است.
به گفته او، ۵۰ طرح در نقاط کم برخوردار ۲۲ استان با ارزش 2 هزار و 500 میلیارد ریال به مناسبت هفته تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.