به گزارش ایرنا، سید تقی نوربخش چهارشنبه در بازدید از محل ساخت بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی شهر شیراز در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت مشارکت یک شرکت خارجی در ساخت این مرکز بزرگ درمانی افزود: یک سرمایه گذار خارجی در این زمینه ابراز علاقه کرده بود که با توجه به شرایط تحریم ها، به مرحله عقد قرارداد نرسید.
وی اظهار داشت: با توجه به برخورداری ایران از دانش و فناوری لازم، مشکلی فراروی ساخت این بیمارستان وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه اعتبار مورد نیاز برای ساخت بنا و تأسیسات این بیمارستان را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مدت زمان 48 ماه برای اجرای این طرح پیش بینی شده است که در صورت ورود خیرین و برخوردار شدن از کمک مالی آنها، می توان به بهره برداری از این بیمارستان در مدت زمان کوتاه تری امیدوار بود.
وی با دعوت از خیرین برای مشارکت مالی در ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز گفت: همه خدمات این بیمارستان به بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت رایگان خواهد بود و خیرین در صورتی که تمایل به مشارکت در یک اقدام بزرگ و ماندگار را دارند، می توانند در فرایند اجرای این طرح مشارکت کنند.
نوربخش پیشنهاد داد که هیات امنایی متشکل از بزرگان و شخصیت های مطرح استان فارس و شهر شیراز برای نظارت بر روند جمع آوری و هزینه کرد کمک های اهدایی خیرین تشکیل شود.
وی با اشاره به این که بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی در زمینی به وسعت حدود 25 هکتار و در فضایی به وسعت 60 هزار متر مربع در بولوار حسینی الهاشمی شیراز ساخته می شود، گفت: کارگاه ساخت این بیمارستان، هفته آینده تجهیز و عملیات اجرایی طرح آغاز می شود.
پیش از این، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی بهمن ماه 1395 از برنامه ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی در شهر شیراز با همکاری شرکت اتریشی « وامد » سخن گفته بود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شامگاه سه شنبه وارد شیراز شد. وی قرار است به مناسبت هفته تامین اجتماعی برخی طرح های این سازمان در استان فارس را به بهره برداری برساند.
دیدار با آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) و شرکت در آیین تجلیل از خیرین حوزه سلامت تامین اجتماعی از دیگر هداف سفر نوربخش به شیراز است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیش از این اعلام کرده بود که 50 پروژه درمانی و بیمه ای در 22 استان و با 250 میلیارد تومان اعتبار در هفته تامین اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد.
نوربخش اظهار داشت: این طرح ها علاوه بر دیگر پروژه‌های اقتصادی این سازمان است.
از 19 تا 25 تیرماه جاری به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.