به گزارش یکشنبه روابط عمومی این اداره کل، محمدعلی عباس زاده وحید ایجاد امنیت اجتماعی، آسایش، رفاه اجتماعی و سلامت بیمه شدگان را از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.
طرح جداسازی درمان از تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور طراحی شده و در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، در آستانه طرح در صحن علنی مجلس است.
وی به 18 نوع خدمت سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است.
عباس زاده وحید ارائه خدمات بیمه ای، درمانی و بیمه بیکاری را سه بخش مهم خدمات تامین اجتماعی بیان کرد و گفت: هرگونه دخل و تصرفی در منابع سازمان تامین اجتماعی چه در بخش بیمه ای و درمانی تضییع حقوق بیمه شدگان و صاحبان اصلی سازمان است.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی خدمات مطلوبی در بخش درمان به بیمه شدگان ارائه می دهد و دراین راستا نباید مدیریت بر بودجه درمانی را از بخش درمان آن حذف شود.
وی اظهار کرد: بنابر الزام قانون، خدمات سازمان تامین اجتماعی در بخش سلامت در مراکز ملکی آن انجام می شود و تمام خدمات آن به بیمه شدگان به صورت رایگان است.
عباس زاده افزود: در ماده 52 قانون تامین اجتماعی و تبصره های یک و دو آن به صراحت به بخش سرمایه‏گذاری سازمان تامین اجتماعی از محل ذخایر اشاره شده و ایجاد مراکز درمانی را از محل این ذخایر بیان کرده است، بنابراین هرگونه جدا سازی بخش مالی و بودجه ای بخش درمان از تامین اجتماعی، مخالفت صریح با این ماده قانونی به شمار می رود.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: هرگونه دخل و تصرف در اندوخته های سازمان تأمین اجتماعی چه در بخش درمانی و چه در بخش بیمه ای و سرمایه گذاری، تصرف اندوخته مردم است.
عباس زاده افزود: تفکیک سهم درمان از تامین اجتماعی مشکلات اجتماعی و قانونی بسیاری را در جامعه به همراه دارد، منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران، بازنشستگان و بیمه شدگان است وهرگونه برداشت از منابع بیمه شدگان نادیده گرفتن حق الناس است.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی ارتقای مراکز درمانی تامین اجتماعی، اجرایی کردن فعالیت های درمانی باتوجه به منویات رهبری در ابلاغ سیاست های سلامت، پرداخت فرانشیز بیمه شدگان تامین اجتماعی در سایر مراکز درمانی، طرح بیمه همگانی ایرانیان و پیش بینی اعتبار برای مسکن کارگران و مستمری بگیران را از جمله اقدامات مناسب وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
3007/ 6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.