به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان-دفترانزلی، کارگاه " پیش تولید چیست، عوامل چه وظایفی دارند" با حضور شهریار پورسیدیان کارگردان مطرح گیلانی ، کارگاه زیبایی شناسی تدوین تداومی ، و کارگاه انتقال تجربه در هنگام ساخت فیلم طراحی صحنه کنترل و اداره صحنه با حضور آرمان فیاض ، سعید نجاتی ، بهزاد دورانی در این سه روز برگزار شد.

معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان در این آیین با اشاره به اینکه این دومین هفته فیلم و عکس استانی است که خودم در آن حضور دارد گفت : اگر انجمن یک فضای دلی است بخاطر این جمع است.  

طیبه فلکیان ادامه داد: شهر انزلی شهر فرهنگ، هنر است و هنرمندان انزلی همیشه حرف اول را در فیلمسازی می‌زنند و امیدوارم با کارهای خانم زمانی وجهه اصلی سینمای جوانان انزلی که فیملسازان خوبی دارد و همیشه در صحنه‌های بین المللی حضور داشته بازگردد، انجمن انزلی لایق بیشتر از اینهاست.

پس از آن تیزری درباره بهزاد دورانی، که سابقه همکاری با فیلمسازان بزرگی چون عباس کیارستمی، مسعود کیمیایی، علی حاتمی، ناصر تقوایی، شهرام مکری و محمودکلاری را در کارنامه سینمایی خود دارد پخش شد و پس از آن نشستی با حضور وی با اجرای علی حق ره برگزار شد. 

علی حق ره هنرمند پژوهشگر بعنوان مجری نشست اظهار داشت  : محور صحبت ما درباره همکاری شما و تجربه شما با عباس کیارستمی است و تجربه شما به فیلم "باد ما را خواهد برد" باز می‌گردد، نکته ای که مهم است غنیمت حضور افرادی مثل شما در آثار کارگردانان بزرگ سینما مهم است و سوال اینجاست دلیل انتخاب شما چه بود.

دورانی در پاسخ  به این سوال با اشاره به این که تا نوجوانی در انزلی زندگی می کرده به بیان  خاطره ای از دوره فعالیتش پرداخت و گفت : عباس کیارستمی برای فیلم "باد ما را خواهد برد" ۴۵۳ نفر را برای بازی تست کرد و این کار سخت است.

وی ادامه داد: من در اواسط تماشای فهرست این افراد پرسیدم چرا میان این همه بازیگر جوانِ خوشتیپ من را انتخاب کردید گفت من جوانِ خوشتیپپ نمی‌خواستم. 

دورانی درباره نحوه انتخاب خود خاطر نشان کرد: روزی در حین فیلمبردای فیلم "درخت گلابی" داریوش مهرجویی بودم و در آن فیلم دستیاری نور را به عهده داشتم. یک روز که در ورودی لوکیشن ایستاده بودم عباس کیارستمی در حین عبور از آنجا من را دید و پرسید در حال فیلمبرداری چه فیلمی هستید، داخل لوکیشن آمد و با مهرجویی صحبت کرد موقع خروج من را دید و پرسید حاضری برای من در یک فیلم بازی‌ کنی و من پذیرفتم.

وی با اشاره به اینکه کیارستمی مسلما با بسیاری از فیلمساز ها فرق می‌کرد گفت: کیارستمی‌ فیلمساز ماهری بود و می‌توانست بازی مورد نظرش را بگیرد ما برای این فیلم ۷۲ روز کردستان بودیم و من منزوی بودم، هیچکس با من تماس نداشت. کیارستمی می‌گفت دوس ندارم حرف کوچکی روی تو تاثیر بگذارد حتی چندتن از عوامل که در میان فیلمبرداری با من صحبت‌های خارج از حوزه فیلم کرده بودند اخراج شدند عوامل اخراج شدند و من بعدها فهمیدم چه تاثیری در قوام این نقش داشت.

در ادامه مراسم یک تیزر ساخته ایمان طاهری درباره شهر انزلی پخش شد که مورد توجه و تشویق حضار قرار گرفت، سپس برگزیدگان بخش عکس این مراسم معرفی شدند و با حضور هیئت داوران بخش عکس متشکل از میلاد حامد، رضا مسافری، انوش علی اصغری و پس از قرائت بیانیه این هیئت از برگزیدگان تقدیر شد. 

در ادامه مراسم گروه جیگید لَر، نمایشی با عنوان حرکات موزون در سیر مدنیت و تاریخ را اجرا کردند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در انتهای مراسم اعضای هیئت داوران بخش فیلم متشکل از "فریدون بحر پیما، کوروش فرزانگان، لعیا شهریوریان" به همراه  فرهاد رحمان زاده،طیبه فلکیان ، بهزاد دورانی و سعید نجاتی روی صحنه حاضر و برگزیدگان بخش فیلم نیز معرفی و تقدیر شدند.

 اسامی برگزیدگان بخش عکس هفته فیلم و عکس به شرح زیر است:

عکاسی مستند:دیپلم افتخار خانم هدیه خسروی

تندیس و لوح سپاس خانم صبا سیاد

عکاسی طبیعت:دیپلم افتخار عبداله کاظمی

تندیس و لوح سپاس 

سعید محمد زاده

 عکاسی پرتره مفهومی:دیپلم افتخار میلاد قنادکار سرابی

تندیس و لوح سپاس محبوب مولایی

جایزه ویژه هیئت داوران :نیلوفر زمان

 شایان خلیلی زهتاب

اسامی برگزیدگان بخش فیلم هفته فیلم و عکس انزلی به شرح زیر است:

بهترین مجموعه آثار هنرجویی :دیپلم افتخار نیلوفر زمان 

تندیس و لوح سپاس هدیه خسروی

بهترین تصویربرداری:دیپلم افتخار به امیر دشتوایی برای فیلم  "خالی"

تندیس و لوح سپاسی به مینا ممدوحی برای فیلم "آوار"

بهترین تدوین:دیپلم افتخار به فربد قدیمی برای فیلم "آوار"

تندیس و لوح سپاس به هدیه خسروی برای فیلم "خواب‌های نادیده"

بهترین فیلمنامه : دیپلم افتخار به نیلوفر زمان برای فیلمنامه "انتظار"

تندیس و لوح سپاس به بابک خیری برای فیلمنامه "خواب‌های ندیده"

بهترین صداگذاری: تندیس و لوح سپاس به هدیه خسروی برای فیلم "خواب"

بهترین بازیگر: دیپلم افتخار به سالار بلانش برای فیلم "خالی"

تندیس و لوح سپاس به داوود دریاکار برای فیلم "خواب‌های ندیده"

جایزه ویژه مدرسین به دلیل روحیه گروهی و همکاری گسترده به میلاد سرابی

جایزه نگاه نو :مینا ممدوحی برای فیلم "ساعت ۲۵"

جایزه ویژه هیئت داوران :تندیس و لوح سپاس به پزمان طاهری برای فیلم "تولد"

بهترین کارگردان:دیپلم افتخار به الیاس قدسی برای فیلم "خالی"

تندیس و لوح سپاس به میلاد بهداد برای فیلم "خواب‌های ندیده" 

بهترین فیلم :تندیس و لوح سپاس به فیلم خواب‌های ندیده به کارگردانی میلاد بهداد

شهر انزلی دروازه ورود سینماتوگراف به ایران،موطن ابراهیم مرادی نخستین فیلمساز تاریخ سینمای ایران و خاستگاه سینماگران مطرحی چون فرهاد مهرانفر، مهرداد اسکویی، زنده یاد حامد خسروی، رضا بهرامی نژاد،کورش فرزانگان، حسن بهرام زاده ، زهره زمانی ، طوفان نهان قدرتی و دیگران است.
انجمن سینمای جوانان انزلی  از سال ۷۶ رسما شروع به فعالیت کرد و بسیاری از این فیلمسازان برجسته را به سینمای مستند ایران معرفی نموده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.