اکو محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قطعه دلیجه که از گونه های با ارزش پرندگان شکاری است بعد از انتقال به اداره محیط زیست سقز توسط سه‌روک رجائی دانش آموز کلاس ششم ابتدایی بمدت ۶ ماه در خانه خود تیمار و حفاظت شد.

وی این نمونه بارز از احساس مسئولیت دانش اموزان در قبال حیات وحش را کاری ارزشمند برشمرد و افزود: این دانش آموز که خود علاقه عجیبی به پرندگان و حیوانات دارد توانست با نگهداری خوب از این پرنده باارزش، جان دوباره‌ای به این پرنده کم یاب بدهد.

محمدی با بیان اینکه این دانش آموز علاقمند به حیات وحش همیار محیط زیست نیز است،  اضافه کرد: سه‌روک رجائی پس از بهبود کامل این پرنده شکاری و جهت رهاسازی در زیستگاه اصلی، آن را تحویل اداره محیط زیست سقز داد تا به طبیعت برگردانده شود.

مسئول روابط عمومی اداره محیط زیست سقز ضمن قدردانی از این دانش آموز همیار محیط زیست، از شهروندان سقزی خواست به مواهب الهی احترام بگذارند و از حفظ و حراست از حیات وحش ما را یاری کنند و در صورت مشاهد هر نوع احشام زخمی به ما اطلاع دهند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.