ایرج مصطفوی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، بارش‌های پراکنده برف تا ۲۴ ساعت آینده در ارتفاعات و نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات شمال شرقی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود که به تدریج بارش‌ها متوقف و از میزان ابرناکی کاسته می‌شود.

وی با اشاره به حاکم بودن جوی پایدار در روز جمعه در سمنان، بیان کرد: وزش باد شدید در برخی نقاط به ویژه نواحی غربی و شمالی استان سمنان در این مدت، دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: سامانه ناپایدار دیگری از روز شنبه وارد هوای استان سمنان می شود و در نقاط مختلف استان به ویژه ارتفاعات با بارندگی همراه خواهد بود. 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان صفر و بیشینه دمای آن ۹ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: رضوان با کمینه ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و گرمسار و ایوانکی  با حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد. 

چارچار اصطلاحی یادگار از گذشتگان برای هشت روز پایانی چله بزرگ و آغاز چله کوچک زمستان است که از ششم تا چهاردهم بهمن می‌شود. 

مردم بر این باور بودند رقابت چله بزرگ و کوچک برای هر چه بیشتر سردکردن هوا و بیدارکردن طبیعت از خواب زمستانی در این هشت روز به نهایت خود می رسد و بیشترین و برف و باران مهمان خانه ها خواهد بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.