ایرج مصطفوی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای با فعالیت سامانه بارشی در سمنان در برخی از ساعات ابرناکی، بارش باران و برف و گاهی وزش باد و در ارتفاعات این استان مه‌آلودگی، بارش برف و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای زیر صفر درجه سانتیگراد تا پایان هفته در اکثر نقاط سمنان دور از انتظار نیست، بیان کرد: دمای هوای این استان از امشب بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: موج ناپایدار دیگری از اواخر وقت چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در این استان سبب بارش باران و برف می‌شود که عمده بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

وی تصریح کرد: وزش باد در روزهای چهارشنبه تا پایان هفته از شدت بیشتری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان یک درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای آن ۶ درجه سانتی‌گراد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: شهمیرزاد با کمینه ۶ درجه سانتیَگراد زیر صفر سردترین و دامغان و سمنان با حداکثر دمای ۶ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.