مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه جدید بارشی در استان طی 48 ساعت آینده ناپایداری جوی به همراه دارد.
غلامرضا حسنی غربا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به استان به تدریج از اواخر وقت امشب تا اوایل وقت چهارشنبه، بارش باران، گاهی رگبار و رعدو برق، در برخی نقاط احتمال تگرگ و وزش باد شدید طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش باران و برف و مه آلودگی دور از انتظار نیست، دمای هوا تا سه شنبه بین سه تا پنج درجه سانتیگراد افزایش نسبی دارد و از اواخر وقت سه شنبه به همین میزان کاهش خواهد یافت.
غربا توصیه کرد: با توجه به آبگرفتگی و جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل ها، وزش باد شدید، اختلال در تردد محورهای استان سمنان به دلیل بارش، لغزندگی، مه آلودگی و کاهش دید، تمهید لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی پیش بینی شود.
وی یادآور شد: سردترین نقاط استان سمنان در 24 ساعت گذشته بیارجمند، کوهان و نردین با 2 درجه سانتیگراد و گرمترین نقاط نیز ایوانکی، احمدآباد و باغستان با 16 درجه سانتیگراد بود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان برای روز سه شنبه 15 و سه و برای روز چهارشنبه 12 و 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
چارچار اصطلاحی یادگار از گذشتگان برای هشت روز پایانی چله بزرگ و آغاز چله کوچک زمستان است، مردم بر این باور بودند رقابت چله بزرگ و کوچک برای هر چه بیشتر سردکردن هوا و بیدارکردن طبیعت از خواب زمستانی در این هشت روز به نهایت خود می رسد و بیشترین و برف و باران مهمان خانه ها خواهد بود.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.