فردین مهرابیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بارش شدید برف ممکن است که اختلالی کوتاه در سیستم جمع آوری زباله ها روی دهد، بنابراین شهروندان باید زباله ها را در کیسه های پلاستیکی دربسته قرار دهند و در مسیرهای مشخص و قابل دسترس نیروهای شهرداری بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از سلامت آب آشامیدنی مطمئن باشند و آن را بجوشاند و یا از روش های دیگر آب سالم بهره مند شوند، افزود: زمانی که از برف ذوب شده در صورت نیاز، برای آشامیدن استفاده می شود حتما باید جوشانده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به قطعی برق در برخی از مناطق استان به ویژه در روستاها، از سلامت مواد غذایی قبل از مصرف اطمینان حاصل شود در صورت تغییر رنگ، بو و طعم مواد غذایی مصرف نشود، پختن، جوشاندن و سرخ کردن مواد غذایی فاسد، را سالم نمی کند بنابراین ضروریست که مصرف آن پرهیز شود.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و عمومی به ویژه شستن مرتب دست ها با آب و صابون مورد تاکید است، تصریح کرد: برای پیشگیری از حیوان گزیدگی از نزدیک شدن به حیوانات وحشی که ممکنست به دلیل بارش برف ، یخبندان سرمای هوا به مناطق مسکونی و در روستاها نزدیک شوند، خودداری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به یخبندان بعد از بارش برف بیان داشت: در هنگام آمد و شد احتیاط شود و در صورت بروز حادثه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی و یا بیمارستان مراجعه شود.

وی با تاکید بر اینکه برای برف روبی از افرادی که دارای حفاظت فردی هستند، به کار گرفته شود، اظهار داشت: در صورت ابتلا به سرماخوردگی در منزل استراحت کرده و از حضور در اماکن ادارای و عمومی خودداری شود.

مهرابیان با بیان اینکه سوخت ناقص موجب مسمومیت با گازمونواکسید کربن می شود و ضروریست تا مردم به این مهم توجه جدی داشته باشند، اضافه کرد: سردرد، بی حالی و تهوع از علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است که در صورت مشاهده این علائم باید به مراکز درمانی مراجعه شود.

وی با اشاره به پیش بینی های انجام شده درباره مراقبت های لازم از مادران باردار با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف در استان گیلان اظهار داشت: همه مادران باردار در سلامت هستند و تاکنون هفت مادر به سلامت نوزاد خود را در بیمارستان به دنیا آوردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.