اقشار مختلف مردم مرزنشین آستارا به همراه مسئولان، روز سه شنبه از مقابل سپاه تا مصلی با سردادن شعارهای انقلابی حرکت کرده و با آرمان های امام (ره) و رهبری تجدید بیعت کردند.

راهپیمایان در هوای سرد و برفی با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب، شهدای گرانقدر و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

فرماندار شهرستان آستارا در جمع راهپیمایان گفت: ایران اسلامی با حضور مقتدرانه، معادلات جهانی را برهم زده و باعث افول قدرت پوشالی آمریکا شده است.

حسن رستم زاد اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی باعث وحدت ملت ایران شد و خوشبختانه کشور ما به برکت رهبری و جوانان غیور در حوزه های علمی، فناوری دستاوردهای بی نظیر کسب کرده است.

در شهر لوندویل آستارا نیز سامان ساسانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار این شهرستان در اجتماع راهپیمایان به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و مردم با آتش زدن آدمک استکبار جهانی، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در هفت نقطه تالش

راهپیمایی ۲۲ بهمن در تالش نیز با شرکت گسترده مردم و مسئولان در هفت شهر هشتپر، اسالم، لیسار، خطبه سرا، حویق، چوبر و خاله سرای این شهرستان برگزار شد.

راهپیمایی در شهر هشتپر مرکز شهرستان تالش با شعارهای انقلابی مردان و زنان شیعه و سنی از ساعت ۱۰ صبح از چهارراه سپاه شروع و با اجتماع و اجرای برنامه های مختلف در مقابل مسجد جامع این شهر خاتمه یافت.
حضور تالشی ها در خیابان ها چشمگیر بود و با شعارهای الله اکبر و مرگ بر آمریکا فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
امام‌جمعه تالش در جمع راهپیمایان گفت: ایام غرورآفرین دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن یادآور پیروزی انقلاب مردم شریف ایران به امامت معمار کبیر نظام جمهوری اسلامی، امام راحل است.

حجت الاسلام محمد امین نقدی تقارن این روز با چهلمین روز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون تلاش ها و مجاهدت های علما و شخصیت های تاریخی و اتفاقات مهم دوران غیبت امام زمان (عج) دانست.

وی ادامه داد: فتنه طاغوت با دستان با کفایت امام خمینی (ره) در سال ۵۷ از بین رفت و ما نباید انقلاب اسلامی را به حد یک حادثه تاریخی تنزل بدهیم، بلکه باید درباره علل و اتفاقات زمینه ساز آن تفکر و تعقل کنیم.
وی افزود: اکثر شعارهای مردم ایران درانقلاب، شعارهای دینی بود و مردم در کنار خواسته های اقتصادی، امنیتی و نظامی به هویت دینی خود اهمیت می دادند و این انقلاب با پشتوانه ۱۱ قرن مجاهدت دینی به نتیجه رسیده است. 
امام جمعه تالش گفت: خداوند در انقلاب اسلامی غیرت، شکوه و عظمت را به ایران بازگرداند و امروز در مقابل دشمنان قوی و سرافراز هستیم و باید خدا را شاکر باشیم.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و حدود ۴۰ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.