آرش فرزام صفت عصر دوشنبه در مراسم تشریح و رونمایی طرح ملی تاپ ( توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ) در دانشگاه گیلان در رشت اشتغال پایدار را دارای اهمیت دانست و افزود: ایجاد ثروت فقط با استفاده از علم و دانش امکانپذیر است.

وی بیکاری در جامعه امروز آزار دهنده است اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از اشتغال ایجاد شده فصلی و موقت است که  اجرای طرح تاپ می تواند به اشتغال پایدار در استان کمک کند از این رو ؛ این طرح را در گیلان با جدیت پیگیری می کنیم.

وی گفت: تحریم‌ها با وجود تمامی مشکلاتی که ایجاد کرده،  موجب شد که واحدهای صنعتی نتوانند به راحتی واردات داشته و تکنولوژی را وارد کشور کنند؛ از این رو  زمینه تعامل دانشگاه و صنعت  و استفاده از دانشگاهیان و بهره گیری از نخبگان در بخش های تولیدی و اقتصادی فراهم شود.

 فرزام صفت با اشاره به فعالیت حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان  خاطرنشان کرد: ارتباط واحدهای صنعتی با محیط‌های فناوری در دانشگاه زمینه اشتغال پایدار را در جامعه گسترده می‌کند.

رئیس دانشگاه گیلان  نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح ملی تاپ در چنین شرایطی زمینه توسعه اقتصادی را افزایش می‌دهد گفت: این طرح پویا با نگاه به بخش خصوصی و با توجه به بنگاه‌های دانش‌بنیان، نخبگان، اساتید و دانشجویان  طرحی است که برای اجرایش فکر و اندیشیده نوین شده است.

احمد رضی  با بیان اینکه  دانشگاه گیلان‌ بزرگ‌ترین دانشگاه شمال کشور است ، افزود: ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای این طرح در دانشگاه وجود دارد ؛ از این رو ، آماده است تا برای اجرای این طرح نقش آفرینی کند.

وی توجه به علوم انسانی را در صنعت نیز حائز اهمیت خواند و گفت: بخشی از مشکلات صنایع مربوط به مسائل مدیریتی ، روانشناسی و اجتماعی است که دانشگاه می تواند نقش بسزایی در  رفع این مشکلات داشته باشد.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به  اینکه با اجرای  طرح ملی تاپ  فرصت مطالعه، توجه به علوم انسانی و حل مسائل میان رشته‌ای فراهم می‌شود ، اظهار کرد: در بخش ارتباطات صنعتی و حوزه‌های مختلف ۱۹۳ قراداد توسط دانشگاه منعقد شد و دانشگاه گیلان رتبه ششم از نظر انعقاد قراردادها را در کشو ردارد.

طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) با محوریت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری وزارت علوم و ستاد نیروهای مسلح در سه بخش برای دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی  خود را در بنگاههای اقتصادی بگذرانند، دانشجویان و اعضای علمی دانشگاه تدوین و تهیه شده است.

هدف تاپ، توسعه دانش بنیان بنگاه ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقای سطح مهارت فارغ تحصیلان مشمول خدمت سربازی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه با هدف کاربردی شدن دانش و یافته های جدید علمی و فناوری است.

هم اینک حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی در گیلان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.